مدير کل بازرسي ارتباطات سيار تاكيد كرد:

هشدار داده شد؛ اما پيگيري خبرنگار ايسنا از مسوولان مربوط در شركت مخابرات به اين نتيجه رسيد كه گويا از نظر فني امكان ندارد با روشي اينچنين، دخل و تصرفي در سيم‌كارت مشترك داشت يا ويروس را به آن منتقل كرد.به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در متن ايميل منتشره آمده است: “در …

هشدار داده شد؛ اما پيگيري خبرنگار ايسنا از مسوولان مربوط در شركت مخابرات به اين نتيجه رسيد كه گويا از نظر فني امكان ندارد با روشي اينچنين، دخل و تصرفي در سيم‌كارت مشترك داشت يا ويروس را به آن منتقل كرد.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در متن ايميل منتشره آمده است: “در صورتي كه با تلفن همراه شما تماسي برقرار شد و در آن شخص يا اشخاصي ادعا نمودند كه از مهندسان شركت مخابرات هستند و قصد چك كردن خط شما را دارند و از شما تقاضا كردند كه هر عددي را شماره‌گيري كنيد، بدون هيچ‌گونه شماره‌گيري فورا تماس را قطع كنيد؛ زيرا شركتي جعلي از اين طريق به سيم‌كارت شما دسترسي خواهد يافت و از طريق خط شما و با هزينه‌ي شما تماس‌هاي تلفني برقرار خواهد كرد.
تمامي كاربران تلفن همراه توجه داشته باشند در صورتي كه با شما تماسي برقرار شد و در نمايشگر گوشي شما اين پيغام ظاهر شد (XALAN) از پاسخ دادن به آن خودداري كنيد و تماس را به سرعت قطع كنيد. در صورت جواب دادن به تماس گوشي شما ويروسي خواهد شد؛ اين ويروس اطلاعات IMEI و IMSI را از روي گوشي و سيم‌كارت شما پاك خواهد كرد كه اين امر باعث قطع ارتباط شما با شبكه‌ي تلفن خواهد شد و شما مجبور خواهيد شد گوشي ديگري خريداري نماييد”.
اما پي‌گيري‌هاي خبرنگار ايسنا براي ميزان صحت مطلب به اين نتيجه رسيد كه تماس‌هاي صوتي نمي‌توانند ويروسي را به گوشي مشترك منتقل كند.
محمد آبايي – مدير کل بازرسي، ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات شرکت ارتباطات سيار ايران – درباره صحت و سقم اين موضوع به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: مواردي داشتيم كه برخي از افراد با ارسال پيامك به مشتركان ويروس را به گوشي آن‌ها منتقل كردند؛ بنابراين مشتركان بايد توجه داشته باشند كه از باز كردن پيامك‌هاي ناشناخته با اين فرض كه شايد حامل ويروس باشند خودداري كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مشتركان بايد از باز كردن پيامك‌هاي ناشناس خودداري كنند، البته ممكن است فايل‌هايي كه قابليت انتقال ويروس داشته باشند از طريق بلوتوث نيز ارسال شوند، اما از نظر فني امكان ندارد بتوان با تماس با گوشي و از طريق Voice دخل و تصرفي در سيم‌كارت مشترك داشته و يا ويروس را به آن منتقل كرد.
آبايي خاطرنشان كرد: اگر افرادي تماس گرفته و ادعا كردند از مهندسان شركت مخابرات هستند و قصد چك كردن خط مشترك را دارند، بهترين كار اين است كه مشترك، شماره مربوطه را به ما اعلام كند تا موضوع را پيگيري كرده و اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا