آيفون رتبه دوم جدول فروش گوشي در آمريکا را کسب کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” آي فوريو دات کام” ،  شرکت ” ان پي دي” / The NPD Group, Inc که درزمينه تحقيقات در بازار جهاني فروش و بازاريابي فعاليت مي کند ،  اين مطلب را اعلام کرد.آيفون نسل سومي از نظر ميزان فروش ، گوشي هاي رقيب …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” آي فوريو دات کام” ،  شرکت ” ان پي دي” / The NPD Group, Inc که درزمينه تحقيقات در بازار جهاني فروش و بازاريابي فعاليت مي کند ،  اين مطلب را اعلام کرد.
آيفون نسل سومي از نظر ميزان فروش ، گوشي هاي رقيب از جمله BlackBerry Curve, BlackBerry Pearl و Palm Centro را پشت سرگذاشت.
گوشي۳G  iPhone  که از شبکه نسل سوم پشتيباني مي کند و در نهم ژوئن (۲۰خرداد)  رونمايي شد ،نسبت به نسل قبلي آن از ويژگي هايي مانند قيمت کمتر، سرعت بالاتر براي انتقال اطلاعات و مرور وب با پشتيباني از شبکه سه باند ۳G / HSDPA برخوردار بوده و از GPS داخلي، A-GPS ، Microsoft Exchange و يک باتري با عمر طولاني بهره مي برد.
اما اين گوشي در کنار ويژگي هاي برجسته که عنوان سلطان را به آن مي دهد داراي يک سري نقاط ضعف نيز هست که از آن جمله مي توان به عدم توانايي در ارسال و دريافت MMS اشاره کرد.
دومين نقطه ضعف اين گوشي آن است که دوربين آن همانند نسخه قبلي آن ۲ مگاپيکسلي است که فاقد زوم خودکار، فلش و  قابليت ضبط ويديو است  اين درحالي است که گوشي هاي ساده ساخت شرکت هايي چون نوکيا، سوني اريکسون يا سامسونگ از دوربين هاي پيشرفته تري برخوردارند و گوشي هاي متوسط  آنها داراي شبکه نسل سوم  و دوربين ثانويه براي تماس هاي تصويري نيز هستند.  
سومين نکته درباره iPhone 3G اين است که اين گوشي با بلوتوث ۲.۰ از قابليت A2DP پشتيباني نمي کند زيرا داشتن چنين ويژگي در دستگاه هاي داراي  قابليت هاي چند رسانه اي اين گوشي ها را کامل مي کند اما iPhone 3G با نداشتن چنين خصوصيتي يک دستگاه کامل نيست.
نکته چهارم در اين زمينه اين است که گوشي آيفون  داراي اسلات کارت حافظه نيست البته داشتن هشت يا ۱۶ گيگابايت حافظه نيازي به اسلات کارت ندارد اما اگر اين گوشي همانند گوشي Omnia سامسونگ اين ويژگي را داشت بهتر بود.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا