چهار خبر از حوزه تلفن همراه و اپراتورها

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”?يکي از مقامات ديجي سل گفت: سرمايه گذاري در اين منطقه در ادامه سياست ها ي توسعه  اپراتور ديجي سل صورت گرفته است.“وانسا اسلوي” افزود: فيجي بيست و هشتمين بازار ديجي سل در سطح بين المللي است و اين اپراتور در نظر دارد سرويس هاي نوين ارتباطي را …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”?يکي از مقامات ديجي سل گفت: سرمايه گذاري در اين منطقه در ادامه سياست ها ي توسعه  اپراتور ديجي سل صورت گرفته است.
“وانسا اسلوي” افزود: فيجي بيست و هشتمين بازار ديجي سل در سطح بين المللي است و اين اپراتور در نظر دارد سرويس هاي نوين ارتباطي را در اختيار مردم اين منطقه بگذارد.
وي افزود : اين اپراتور مجوز شبکه GSM را براي ارايه سرويس در فيجي در مي (ارديبهشت)  2008 ميلادي بدست آورد.
وي در ادامه خاطر نشان کرد ديجي سل با اجراي اين پروِه ۱۰هزار فرصت شغلي در منطقه ايجاد مي کند.
انحصار بدون قيد و شرط اين منطقه تا نيمه اول سال ۲۰۰۸ ميلادي در اختيار وودافون اپراتور انگليسي بود که ۶۰۶ هزار کاربر را در اين منطقه تحت پوشش سرويس ها ي خود درآورده بود.
بر اساس آمار موجود ضريب نفوذ تلفن همراه در فيجي ۶۵ درصد اعلام شده است.
فيجي در اقيانوس آرام واقع شده ، داراي  18هزار و ۲۷۰ کيلومتر مربع وسعت، بيش از ۸۴۴ هزار نفر جمعيت است و پايتخت آن سوا مي باشد.
                                      *****
سايت تک ديجست اعلام کرد که شرکت DD سرويس جديد موبايلي Daily Downtime حاوي يک سري بازي و معما براي کاربران تلفن همراه ارايه کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، اين سرويس که در صنعت تلفن همراه جديد است به کاربران محتواهاي رايگان ارايه مي دهد و کاربران براي دريافت اين محتواها لازم است به وب سايت DD مراجعه کرده و قراردادي منعقد کنند به اين ترتيب پيامي براي کاربر ارسال شده و لينک آن روي دستگاه تلفن همراه نصب مي شود.
سپس هر زماني که کاربر بخواهد بازي کند و زمانش را بگذراند لازم است کاربرد جاوا را در دستگاه تلفن همراه خود روشن و فعال کند، به اين ترتيب اين سرويس يک بازي و محتواي جديد را به مجموعه روزانه وي اضافه مي کند.
بر اساس اين گزارش Daily Downtime از طيف وسيعي از گوشي ها که از کاربرد جاوا و مرورگر وب برخوردار باشند، پشتيباني مي کند.


                                      *****
 
شرکت کره اي ” ال جي الکترونيک” گوشي تلفن همراه مدل Renoir  را به بازار اروپا عرضه کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “موبايل واک” ،  اين گوشي فعلا در بازار اروپا عرضه شده است و قراراست درماه نوامبر در بازارهاي  آسيا و آمريکاي لاتين و در ماه دسامبر در منطقه خاورميانه و آفريقا ، و از ماه ژانويه سال جديد ميلادي در چين عرضه مي شود.
گوشي تلفن همراه LG Renoir د اراي قابليت ها ، سيستم ها و کارآيي هاي گوناگون از جمله سيستم Wi-Fi ،  A-GPS ، سيستم اتصال نسل سومي و پرسرعت HSDPA ، دوربين هشت  مگاپيکسلي ، قابليت ويديويي DivX video ، صداي دالبي ، صفحه نمايش لمسي ۳ اينچي / ۲۴۰ – ۴۰۰ پيکسلي است.
قطر اين گوشي فقط ۹۵/۳ ميليمتر است و درحال حاضر نازکترين گوشي تلفن همراه محسوب مي شود.
قيمت فروش اين گوشي درسايت اينترنتي موبايل واک اعلام نشده است.
                                      *****
وزارت ارتباطات هنگ کنگ اعلام کرد بزودي مزايده  اعطاي مجوز دسترسي  به بي سيم پهن باند را برگزار مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “اوفتا”، وزاتخانه ليل برگزاري اين مزايده را گسترش عمومي استفاده از سرويس هاي وايمکس اعلام کرد.
بر اساس اين گزارش، در اين مزايده قرار است طيف هاي فرکانسي ۲.۳ و ۲.۵ گيگا هرتز به منظور تهيه  سرويس هاي) BWAدسترسي هاي بي سيم پهن باند) واگذار شود.
به گفته يک مقام آگاه ، توسعه تکنولوژي هاي نوين امکان استفاده از سرويس هاي  بي سيم پهن باند  تلفن همراه و ثابت را در اختيار کاربران مي  گذارد.
اين وزارتخانه همچنين در نظر دارد طيف هاي فرکانسي ۱۹۵ مگا هرتز را به ۱۲ باند فرکاسي مختلف از ۵ تا ۳۰ مگا هرتز تقسيم کند و آنان را به طور مجزا تا ژانويه ۲۰۰۹ ميلادي به مزايده بگذارد.
علاوه بر سرمايه گذاران داخلي ، سرمايه گذاران خارجي نيز مي توانند پيشنهادات خود را براي بررسي و شرکت در مزايده ارايه دهند.
تعداد کاربران تلفن همراه در هنگ کنگ تا نوامبر ۲۰۰۷ ميلادي ۱۰ ميليون و ۶۰۰هزار نفر و  ضريب نفوذ تلفن همراه در اين منطقه۱۵۲ درصد اعلام شده است.
هنگ کنگ ۶ اپراتور تلفن همراه دارد.
۱۳۴/۱۳۱/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا