تکليف وديعه هاي مشترکان مخابرات چه مي شود؟

اين شرکت در حالي رکوردهاي مربوط به حجم و ارزش عرضه اوليه سهام را در تاريخ خصوصي سازي و بورس ۴۱ ساله ايران شکست که در نتيجه رشد قيمت سهام از ۱۵۰ تومان به بيش از ۱۸۰ تومان در روز چهارشنبه گذشته، زمينه کسب سود ۰۲/۲ درصدي سهامداران خرد وکلان خود را فراهم کرده است. …

اين شرکت در حالي رکوردهاي مربوط به حجم و ارزش عرضه اوليه سهام را در تاريخ خصوصي سازي و بورس ۴۱ ساله ايران شکست که در نتيجه رشد قيمت سهام از ۱۵۰ تومان به بيش از ۱۸۰ تومان در روز چهارشنبه گذشته، زمينه کسب سود ۰۲/۲ درصدي سهامداران خرد وکلان خود را فراهم کرده است. اين ميزان سود در طول ۱۹ روز کاري حضور مخابرات در بورس به دست آمده و خريداران روز اول سهام آن تاکنون موفق شده‌اند، حدود يک پنجم به ارزش سرمايه خود اضافه کنند، به هر حال با اما و اگرهاي فراوان مخابرات بورسي شد تا نخستين شرکت دولتي سودده باشد که خصوصي شده است، اما در اين ميان ودايع مشترکان که نزد اين شرکت باقي مانده است سرنوشت نامعلوم و نابساماني دارند چرا که مخابرات اعلام کرده است که اين ودايع نزد شرکت مخابرات به امانت مي‌ماند، اما تا چه زمان و موقع مي‌توان ودايع مشترکان را امانت نزد مخابرات فرض کرد سوالي است که تاکنون از سوي مسوولان (بورس و مخابرات) بي‌پاسخ مانده است.
در مجموع از ابتداي واگذاري سيم کارت دولتي در سال ۷۳ تا به امروز مبلغي بالغ بر چهار هزار ميليارد تومان وديعه مشترکان نزد شرکت مخابرات باقي مانده است که قرار بود پس از خصوصي‌سازي مشترکاني که دارايي وديعه هستند به عنوان سهام‌دار تلقي شوند ولي تا به امروز اين مهم صورت نگرفته است.
در اين خصوص محمدباقر طاهري، کارشناس مخابرات به خبرنگار ما گفت: هيچ برنامه‌اي براي ورود وديعه‌ها تاکنون از سوي مخابرات به بورس اعلام نشده است و هنوز مشخص نيست که وديعه‌ها چگونه راهي بورس مي‌شود.
وي افزود: حدود ۴۰ ميليون مشترکي که نزد مخابرات داراي وديعه هستند چه تعداد سهم را مي‌توانند از مخابرات دارا باشند؟ سهم‌ها چگونه و با چه قيمتي به مشترکان ارايه مي‌شود ؟! اين پرسشي است که رييس سازمان بورس نيز پاسخي براي آن ندارد.
در هر صورت در حالي که مخابرات و سهامداراني که سهام مخابرات را خريداري کرده‌اند روزهاي خوبي را سپري مي‌کنند و هر روز بر سود سهم خريداري شده خود مي افزايند اما هنوز تکليف چهار هزار ميليارد تومان وديعه ‌هايي که نزد اين شرکت به امانت مانده است معلوم نيست!
M/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا