مدل ۷۵۰۰ Prism نوکيا

تلفن از ترکيب مواد پلاستيکي مشکي براق و مات ساخته شده است . قسمت هاي کناري تلفن نيز به رنگ مشکي مات است . اطراف گوشي داراي يک نوار باريک نقره اي است. اين مدل داراي قاب قابل تعويض است و نوار نقره اي اطراف گوشي به رنگ مشکي ، آبي يا صورتي تغيير مي …

تلفن از ترکيب مواد پلاستيکي مشکي براق و مات ساخته شده است . قسمت هاي کناري تلفن نيز به رنگ مشکي مات است . اطراف گوشي داراي يک نوار باريک نقره اي است. اين مدل داراي قاب قابل تعويض است و نوار نقره اي اطراف گوشي به رنگ مشکي ، آبي يا صورتي تغيير مي کند .
همين قسمت کوچک تفاوت زيادي در طراحي تلفن ايجاد مي کند. صفحه نمايش در نيمه فوقاني قاب جلو قرار دارد که ناحيه اطراف آن رنگ مشکي است و آرم نوکيا در بالاي گوشه چپ قاب جلو مشاهده مي شود. کليد حرکتي مدور با مرکز تاييد کننده زير صفحه نمايش قرار دارد و تمام کليد ها مثلثي شکل هستند.
کليد ولوم و کليد دوربين در کنار تلفن قرار گرفته اند که اين کليدها بطور استاندارد مستطيل شکل هستند و استفاده از آنها مشکل است زيرا برآمدگي کمي از سطح گوشي دارند و به سختي لمس مي شوند .
سوکت ۵/۲ ميلي متر ، MiniUSB ، کانکتور شارژ ، ميکروفن و محل بند مچ يا گردني در قسمت پايين تلفن در نظر گرفته شده است. با اينکه اين موارد در کنار يکديگر در قسمت پايين گوشي قرار دارند اما استفاده همزمان از آنها نيز مشکلي ايجاد نمي کند.
مانند سايرگوشي هاي نوکيا در اين مدل نيز کليد روشن و خاموش در قسمت بالاي تلفن قرار دارد. طراحي قاب پشت تلفن نيز مانند قسمت صفحه کليد است و از برش هاي مثلثي تشکيل شده است . **باتري
باتري تلفن از نوع Li – Ion است که توان آن  700 mAh مي باشد و در حالت Stand by حداکثر ۲۸۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا سه ساعت دوام مي آورد .
**صفحه نمايش
نوکيا ۷۵۰۰Prism داراي يک صفحه نمايش TFT در اندازه دو اينچ و وضوح QVGA  320320 در ۲۴۰ است که قابليت نمايش ۱۶ ميليون رنگ را دارد.
صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد نيز بخوبي خوانده مي شود. بدليل قسمت هاي زاويه دار در طراحي گوشي ، دو لبه در امتداد صفحه نمايش مي باشند که نور را مانند آينه منعکس مي کند و تا حدودي چشم کاربر را اذيت مي کند. اين ويژگي ناخوشايند حتي در نور مستقيم خورشيد نيز قابل مشاهده است .
**سيستم پخش کننده
نوکيا ۷۵۰۰Prism داراي نرم افزار پخش موسيقي است و از فرمت فايل هاي WMA EAAC+ ، AAC ، MP3 پشتيباني مي کند . صفحه نمايش در زمان پخش موسيقي نام آهنگ و آلبوم و در صورت امکان جلد آلبوم را نيز نشان مي دهد. علاوه بر تم استاندارد نرم افزار پخش موسيقي چهار تم ديگر براي شخصي کردن اين نرم افزار فراهم شده است . تنظيمات Equalizer و استريو وجود دارد. فايل هاي موسيقي بر اساس خواننده ، آلبوم ، نوع و PlayList مرتب مي شوند. امکان ايجاد و اضافه کردن PlayList شخصي وجود دارد . با استفاده از پروفايل A2DP بلوتوث مي توان به موسيقي استريو گوش داد و هدفون استريو را بکار گرفت.
**دوربين
اين مدل نوکيا داراي دوربين عکاسي و فيلمبرداري دو مگاپيکسل با زوم ديجيتال هشت برابر مجهز است. با استفاده از کليد ميانبر مربوطه يا با فشار دادن جهت بالاي کليد حرکتي از صفحه نمايش Stand by مي توان نرم افزاردوربين را فعال کرد. نرم افزار دوربين نسبتا کند است و بعد از فشار دادن کليد دوربين حدود پنج ثانيه طول مي کشد تا منوي آن اجرا شود. منوي دوربين عمودي است و صفحه نمايش تعداد عکس هاي باقيمانده تا پر شدن حافظه ، کيفيت و وضوح تصوير و حالت دوربين ( فيلمبرداري يا عکسبرداري ) را نشان مي دهد .
در تنظيمات دوربين شش وضوح مختلف و سه گزينه کيفيت وجود دارد. جلوه هاي ويژه رنگ نيز فراهم شده است. در زمان گرفتن عکس در تاريکي و يا در شب مي توانيد از LED فلش يا گزينه حالت شب استفاده کنيد . کيفيت عکس هاي دوربين در حد متوسط است و حالت ماکرو نيز وجود ندارد . فلش دوربين در فواصل نزديک بهتر عمل مي کند. ماکسيمم وضوح فيلمبرداري ۱۴۴ در ۱۷۶ پيکسل است که مناسب پيام هاي چند رسانه اي است.
**حافظه
حافظه داخلي گوشي ۷۵۰۰ Prism 30 مگابايت است که اين ميزان حافظه توسط مموري کارت microSD TransFlash تا هشت گيگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي  7500 Prism نوکيا هم اکنون در بازار تلفن همراه با گارانتي متفرقه  به بهاي يک ميليون و ۹۰۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا