کاهش خريدوفروش گوشي هاي “no name” چيني در بازار تلفن همراه تهران

در اين ميان برخي از شرکت هاي واردکننده قانوني گوشي به منظور جلوگيري از افزايش عرضه گوشي هاي قاچاقي و فروش بهتر محصولات خود اقدام به تعديل قيمت گوشي ها کرده اند به طوري که اختلاف قيمت گوشي هاي گارانتي دار و بدون گارانتي در برخي موارد بسيار ناچيز به نظر مي رسد.به اين ترتيب …

در اين ميان برخي از شرکت هاي واردکننده قانوني گوشي به منظور جلوگيري از افزايش عرضه گوشي هاي قاچاقي و فروش بهتر محصولات خود اقدام به تعديل قيمت گوشي ها کرده اند به طوري که اختلاف قيمت گوشي هاي گارانتي دار و بدون گارانتي در برخي موارد بسيار ناچيز به نظر مي رسد.
به اين ترتيب شايد بتوان گفت که سياست و روش اعمال شده  برخي از واردکنندگان رسمي از جمله ” شرکت پارس کامتل” عرضه کننده گوشي هاي رسمي “سوني اريکسون” و “موتورولا”، شرکت “پارس مايکروتل” عرضه کننده گوشي هاي سامسونگ و سايرين باعث شده تا تقاضا براي گوشي هاي “no name” که عموما چيني هستند به طور چشمگيري در بازار تلفن همراه کاهش يابد.
گوشي هاي “no name” که شباهت بسيار زيادي با نمونه هاي اصلي دارند ، به لحاظ جنس و کيفيت گوشي و کاربرد با گوشي هاي اصلي قابل قياس نيستند.
پيش از اين و در بسياري از موارد خريداران به نام و نشان بودن گوشي مورد نظرشان  بي توجه بودند و به گمان اصل بودن به انتخاب و خريد يک گوشي مي پرداختند اما اين روزها تقاضا براي خريد اين نوع گوشي ها نسبت به چند ماه گذشته کاهش يافته است.
کارشناسان حوزه بازار گوشي تلفن همراه معتقدند: اگر تعرفه واردات گوشي تلفن همراه مانند سابق چهار درصد باشد تمامي شرکت هاي واردکننده قانوني مي توانند با افزايش عرضه گوشي با قيمت مناسب مانع از خريدوفروش گوشي هاي چيني شوند.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا