تعداد کاربران ۳G در روسيه و آسياي مرکزي از ۵۰۰ ميليون نفر فراتر رفت

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، با ارايه  سرويس هاي نسل سوميW-CDMA  از سوي  MTS  روسيه ، مگافون، سومين اپراتور روسي نيز که رقيب ويمپل کام است به ارايه اين سرويس پرداخت و بعد از آن ويمپل کام اپراتور دوم اين کشور اقدام به ارايه سرويس فناوري نسل سوم به …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، با ارايه  سرويس هاي نسل سوميW-CDMA  از سوي  MTS  روسيه ، مگافون، سومين اپراتور روسي نيز که رقيب ويمپل کام است به ارايه اين سرويس پرداخت و بعد از آن ويمپل کام اپراتور دوم اين کشور اقدام به ارايه سرويس فناوري نسل سوم به کاربران خود کرد.
در اين گزارش آمده است ، ارايه سرويس هاي اوليه نسل سومي  در بازار مسکو و ديگر کشورهاي آسياي مرکزي با چالش هايي مواجه شد زيرا دسترسي به طيف هاي فرکانسي لازم براي ارايه اين فناوري در اين منطقه با محدوديت هايي همراه بود.
ارايه اين فناوري در مرحله اول در منطقه با رشد و استقبال خوبي مواجه نبود بطوري که تا پايان ژوئن ۲۰۰۶ميلادي کمتر از يک درصد از ۲۱۷ ميليون و ۶۰۰هزار کاربر موجود در منطقه داراي ارتباطات W-CDMA بودند.
در ادامه اين گزارش آمده است : ۲.۲درصد از ۹ ميليون و ۵۰۰ هزار کاربر جديدي که در سه ماه منتهي به ۳۰ژوئن ۲۰۰۸ ميلادي به شبکه افزوده شدند کاربر  W-CDMA،۱.۵ درصد CDMA و ۹۶.۵درصد کاربر شبکه ها ي GSM بوده اند.
اين گزارش افزايش استفاده از اين فناوري را در بازار روسيه و آسياي مرکزي ناشي از رشد استانداردهاي GSM/W-CDMA  اعلام کرد.
در اين گزارش به تفکيک  شمار کاربران فناوري نسل  سوم در روسيه و کشورهاي آسياي مرکزي  اشاره نشده است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا