تلفن همراه موجب اختلال در حركت و كارآيي اسپرم ها مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل ماگ دات كام” ،‌ پيشتر نيز محققان اعلام کردند که استفاده طولاني مدت ازتلفن همراه با بعضي از بيماريهاي خطرناك مثل انواع سرطان هاي مغز ،غدد لنفاوي، گوش و گردن و مخاط دهاني مي شود و تاثيرات نامطلوبي بر جنين زن باردار …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل ماگ دات كام” ،‌ پيشتر نيز محققان اعلام کردند که استفاده طولاني مدت ازتلفن همراه با بعضي از بيماريهاي خطرناك مثل انواع سرطان هاي مغز ،غدد لنفاوي، گوش و گردن و مخاط دهاني مي شود و تاثيرات نامطلوبي بر جنين زن باردار دارد.
براساس اين گزارش محققان كلينيك “كليولند” اعلام كردند تشعشات گوشي تلفن همراه موجب بروز اختلال در اسپرم مي شود..
اين محققان به مدت يک ساعت شيشه حاوي نمونه اسپرم را در کنار گوشي هاي تلفن همراه قراردادند و علايم اختلال در حركت وكارآيي اسپرم ها را از طريق آزمايش ،‌مشاهده كردند.
حركت اسپرم ها و نوع ارتباط شان را مي توان به ارتباط موجود بين پرندگان درهنگام پرواز ويا  ايجاد رابطه و حركات رفتاري بين زنبورهاي عسل تشبيه كرد.
قراردادن شيشه هاي حاوي اسپرم در نزديكي تلفن همراه نشان داد که تشعشات  ‌موجب افزايش ميزان تركيب اسپرم با اكسيژن شده وبطور قابل ملاحظه اي موجب افزايش راديكالهاي آزاد  و عمل اكسيداسيون و درنتيجه كاهش ميزان آنتي اكسيدانها در آن شده است.
به زبان عاميانه ،‌ اين فرايند موجب كاهش كيفيت اسپرم ها و همچنين كاهش حركت و قابليت زيست پذيري آنها شد.
به گفته اين محققان، استفاده از هدست بلوتوث ها نيز همان تاثيرمنفي  استفاده از گوشي ها را دارد  و فرقي نمي كند كه گوشي تلفن همراه در جيب قرارداده شود و يا به كمر بسته شود.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا