پايلوت تحقيقاتي تلفن همراه نسل سوم به بهره برداري رسيد

به گزارش موبنا روابط عمومي مرکز تحقيقات مخابرات ايران با اعلام اين مطلب اضافه کرد: اين پروژه با در نظر گرفتن سه محور ارائه خدمات مهندسي و مشاوره اي، شناسايي شاخص هاي ارزيابي کيفي و كمي مربوط به نسل سوم مخابرات سيار و ارزيابي محصولات توليد كنندگان داخلي و خارجي انجام شده است.پايلوت انجام شده …

به گزارش موبنا روابط عمومي مرکز تحقيقات مخابرات ايران با اعلام اين مطلب اضافه کرد: اين پروژه با در نظر گرفتن سه محور ارائه خدمات مهندسي و مشاوره اي، شناسايي شاخص هاي ارزيابي کيفي و كمي مربوط به نسل سوم مخابرات سيار و ارزيابي محصولات توليد كنندگان داخلي و خارجي انجام شده است.
پايلوت انجام شده نقش مهمي در خصوص شناسايي قابليت ها و ويژگي هاي فناوري نسل سوم تلفن همراه داشته است .
لازم به ذکر است با توجه به تهيه اسناد مزايده اپراتور سوم توسط مرکز تحقيقات مخابرات، مراحل ورود اپراتور سوم تلفن همراه به کشور در حال اجرايي شدن است و اجراي پايلوت مذکور و استفاده از آن جهت انجام پژوهش هاي مرتبط با  3G قدم موثري در کسب دانش فني مربوطه و ايجاد زمينه مناسب براي تربيت و آموزش نيروي انساني متخصص در اين حوزه به شمار مي آيد.
در اين پروژه تحقيقاتي امكان ارائه خدمات بسياري نظير ويدئو فکس، VOICE، Email، اينترنت و مولتي مديا بصورت آزمايشي فراهم خواهد شد.
در فاز اول، بهره برداري از اين سامانه با توجه به اين امر که با اهداف تحقيقاتي تهيه شده، صرفا براي کاربران خاص نظير دانشجويان رشته ICT، استادان، محققان و ديگر کساني خواهد بود که در اين زمينه ها فعاليت مي کنند و فاز دوم با اهداف تحقيق و پژوهش كاربردي به منظور تأييد نمونه تجهيزات نسل سوم انجام خواهد گرفت.
ضمناً در پروژه مذكور امكان سنجي و نيازسنجي لازم جهت چگونگي اتصال شبكه پايلوت فوق به شبكه هاي ثابت و  GSM اپراتورهاي موجود انجام مي شود.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا