فناوري ۳G در آفريقا و آسيا نيازمند توجه جدي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اساس اين گزارش سرويس هاي صوت و برخي از سرويس ها ي داده در اين کشورها از کيفيت و کميت لازم برخوردار نيستند.اين گزارش در ادامه آورده است ، هزينه هاي بالاي فناوري نسل سوم يکي از دلايل در حاشيه قرار گرفتن اين فناوري …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اساس اين گزارش سرويس هاي صوت و برخي از سرويس ها ي داده در اين کشورها از کيفيت و کميت لازم برخوردار نيستند.
اين گزارش در ادامه آورده است ، هزينه هاي بالاي فناوري نسل سوم يکي از دلايل در حاشيه قرار گرفتن اين فناوري در بازار کشورهاي در حال توسعه و توسعه  نيافته  است.
اين گزارش مي افزايد: اپراتورهاي اين کشورها لازم است براي همگام کردن بازار خود با کشورها ي ديگر جهان و ارايه فناوري هاي نوين به کاربران، طراحي مجددي در اين فناوري ها به عمل آورند تا از لحاظ استفاده به صرفه تر شود و بتوانند بخش بيشتري از کاربران را تحت پوشش قرار دهند.
“رائول گوپال” يکي از آگاهان در اين زمينه گفت: توجه به تعرفه ها ي رقابتي پهن باند اينترنتي مي تواند راه نفوذ فناوري نسل سوم به اين کشورها را باز کند.
وي در ادامه با بيان اين که هزينه بالاي تجهيزات فناوري نسل سوم  تنها مشکل اين بازارها به شمار نمي آيد،  افزود: شرکت ها يي همانند “ZTE”و “کوالکام”مي توانند با توليد ابزاري به صرفه و مناسب براي اين قبيل  بازارها مشکل هزينه ها ي گزاف در اين بخش را برطرف کنند.
وي معتقد است : هزينه  سرويس هاي اختصاصي از سوي اپراتورها  مي تواند در رشد و عدم رشد اين سرويس در کشورهاي آفريقايي و بازارها ي نوظهور آسيايي تاثيرعمده داشته باشد.
 وي گفت : در ميان کشورهاي آسيايي، چين و هند در سال ۲۰۰۹ براي ورود هرچه بيشتر اين فناوري به بازارهاي مستعد خود که ماهانه تعداد زيادي کاربر را جذب مي کنند، با چالش جدي مواجه خواهند شد.
تعدا کل کاربران تلفن همراه در کشورهاي آفريقايي ۲۵۰ميليون و ضريب نفوذ آن ۲۷درصد است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا