چهار خبر از حوزه تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “سايفي”، در پي درخواست سازمان رگولاتوري مخابرات هند مبني بر کاهش تعرفه هاي پيام کوتاه، اپراتور ايرتل با اعلام اين که هزينه پيام هاي کوتاه در هند از سراسر جهان کمتر است، مخالفت خود را با اين درخواست اعلام کرد.به گفته مدير اجرايي اير …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “سايفي”، در پي درخواست سازمان رگولاتوري مخابرات هند مبني بر کاهش تعرفه هاي پيام کوتاه، اپراتور ايرتل با اعلام اين که هزينه پيام هاي کوتاه در هند از سراسر جهان کمتر است، مخالفت خود را با اين درخواست اعلام کرد.
به گفته مدير اجرايي اير تل تاکنون هيچ شکايتي از کاربران در مورد هزينه بالاي پيام هاي کوتاه مطرح نشده است.
وي ادامه داد: رقابت در بازار هند بسيار تنگاتنگ است و هزينه پيام هاي کوتاه در اين کشور نسبت به سراسر جهان مقرون به صرفه تر مي باشد.
پيام کوتاه ۵۰ درصد درآمد اپراتورها را در هند تشکيل داده است.
اپراتور هندي “بهارتي ايرتل” از نظر تعداد کاربران به چهارمين اپراتور جهان تبديل شده است.
 
                      ****
به گزارش گروه اخبار اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، تا کنون بيش از ۱۰۰ ميليون نرم افزار و برنامه کاربردي آيفون از فروشگاه  App Store دانلود شده است.
براساس اين گزارش ، در صورتي که کاربران با همين سرعت به خريد از App Store بپردازند قبل از پايان سال اول فروش گوشي نسل سومي آيفون تعداد دانلود نرم افزار ها و برنامه هاي کاربردي و ديگر توليدات اين فروشگاه به بيش از يک ميليارد مي رسد و اين بيش از چيزي است که قبلا پيش بيني شده بود.
با ارايه تلفن همراه آيفون در سراسر جهان استقبال از نرم افزارها و برنامه هاي کاربردي آن روز به روز در حال افزايش است.
ارايه سرويس هاي رايگان نيز در افزايش دانلود از اين فروشگاه کمک کرده است.
                      ****
شرکت ژاپني  “کا دي دي آي” و شرکت تايواني ” اچ تي سي” به منظور فروش گوشي هاي شرکت “اچ تي سي” در ژاپن با يکديگر همکاري مي کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ، شرکت ” کا دي دي آي” يک شرکت ژاپني فعال در زمينه  اپراتوري تلفن همراه و شرکت تايواني “اچ تي سي” توليد کننده گوشي تلفن همراه است .
همچنين شرکت هاي “کا دي دي آي” و شرکت ژاپني ” اوکيناوا سلولار فون”  نيز اعلام کردند اولين مدل از گوشي تلفن همراه شان با نام E30HT را از ۲۸ سپتامبر تا ۴ اکتبر  در CEATEC  بزرگترين نمايشگاه  توليدات الکترونيکي  ژاپن عرضه مي کنند.
فروش تجاري اين گوشي از بهار سال ۲۰۰۹ ميلادي آغاز مي شود و از پشتيباني طرح يا برنامه شرکت ” کا دي دي آي” برخودار خواهد بود و قابليت ارايه سرويس هاي جديد نسل سومي تلفن هاي همراه به کاربران را خواهد
 داشت .
 KDDI  دراکتبر سال ۲۰۰۰ ميلادي ازطريق ادغام با شرکت ” دي دي آي” /DDI ژاپن تاسيس شد.
                                          ****


هدست بلوتوث  PureSpeech با فن آوري جديد صوتي و همکاري مشترک  هلندي ” اس ار اس لبز”  و شرکت انگليسي “سي اس آر”  به بازار معرفي شد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ، دوشرکت ياد شده با همکاري مشترک در زمينه فني مهندسي و بازاريابي و فروش در راستاي گسترش طرح ” پارتنر پروگرام” ، هدست بلوتوث جديدPureSpeech را معرفي کردند.
اين وسيله داراي يک نرم افزار بلوتوث جديد است که  کيفيت سيستم صوتي هدست بلوتوث هاي مونو را ارتقاء  داده و صدا را بسيار صاف و بدون پارازيت توليد مي کند.
درهدست بلوتوث PureSpeech دو نرم افزار شامل نرم افزار شرکت SRS Labs  که موجب بهبود کيفيت صدا براي فرد تماس گيرنده و فرد شنونده مي شود  و ديگري نرم افزار (CVC) متعلق به شرکت ” سي اس آر” است که نرم افزار کاهنده صداهاي مزاحم و صداهاي محيطي است، بکار رفته است.
هدست بلوتوث PureSpeech درفصل اول سال ۲۰۰۹ ميلادي به بازار عرضه خواهد شد ولي قيمت آن هنوز اعلام نشده است.
۱۳۱/ ۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا