مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت از حضور چهار شرکت در مناقصه آتي زير ساخت خبر داد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ،محمد باقر ظهوري فر اظهار داشت: از آنجايي که نمونه شبکه مد نظر در اين حوزه بايد ايجاد شود، برگزاري اين مناقصه زمانبر است. وي افزود: تأييد نمونه شبکه مد نظر و مشخص شدن و تأييد نرم افزار مورد استفاده در …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ،محمد باقر ظهوري فر اظهار داشت: از آنجايي که نمونه شبکه مد نظر در اين حوزه بايد ايجاد شود، برگزاري اين مناقصه زمانبر است.
وي افزود: تأييد نمونه شبکه مد نظر و مشخص شدن و تأييد نرم افزار مورد استفاده در آن، يکي از بخش‌هاي مهم برگزاري اين مناقصه است.
 ظهوري فر ادامه داد: پيش از اين قرار بود مناقصه‌هاي super core، core به صورت مستقل برگزار شود اما از آن جايي که اين دو پروژه مکمل يکديگر بوده و بايد به صورت همزمان به بهره‌برداري برسند، مناقصه آن‌ها نيز به صورت همزمان برگزار شده است.
وي تصريح کرد: مناقصه core يکي از اصلي‌ترين بخش‌هاي توسعه شبکه ملي اينترنت است که بيش از ۶۰ نقطه شبکه IT کشور را در بر مي‌گيرد.
مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت خاطر نشان کرد: پروژه super core نيز در لايه‌هاي بالايي ديتا اجرا  و در آن چهار نقطه درگاه بين المللي ايجاد مي‌شود.
وي تأکيد کرد: پيشنهاد پروژه (RFP) اين مناقصه زير نظر مرکز تحقيقات مخابرات ايران تهيه و نهايي شده است.
 ظهوري فر در خصوص زمان مشخص شدن نتايج اين مناقصه نيز گفت: با توجه به تلاش‌هاي در حال انجام، اميدواريم وضعيت اين پروژه در نيمه دوم سال جاري مشخص و اجرايي شود.
اين مناقصه براي گسترش  شبکه ارتباطي کشوربرگزار مي شود .
 با اجراي پروژه  super coreو Core  ،  امکان اتصال به شبکه ياد شده براي  تمامي بهره بردار ان و گيرندگان خدمات فراهم مي شود به اين ترتيب از طريق شبکه اي که ايجاد مي کندانتقال ترافيک بين نقاط”بهره برداران” را امکان پذير مي سازد .
 لازم به ذکراست وظيفه اصلي super core حمل و نقل و مبادله ترافيک بين الملل است و نقش IX هاي ملي رابراي مبادله ترافيک بين بهره برداران داخلي و بين الملل شبکه core اجرا مي کند وبه تعبيري زمينه ساز ايجاد هاب منطقه اي است،علاوه بر اين  در اين طرح نيازهاي آتي بهره برداران مخابراتي در شبکه دسترسي پيش بيني شده است و در عين حال  قابليت تطابق با NGN را  دارد .
همچنين به دنبال انتقال شبکه هاي مادر مخابراتي از شرکت فناوري اطلاعات به شرکت ارتباطات زيرساخت پروژه هاي super coreو Core   براي اجرا به زيرساخت منتقل شدند.
۱۱۷/ح الف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا