طرح تحول اقتصادي تاثيري در تعرفه هاي مخابرات ندارد

صابرفيضي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در بخش تلفن همراه يارانه مستقيم به مخابرات پرداخت نمي شد که با اجراي طرح تحول اقتصادي حذف شود.وي اضافه کرد:براساس پروانه صادره ، شرکت مخابرات ايران مکلف شده که براي ثبت نام اوليه هر خط تلفن ثابت مبلغ ۵۰ هزار تومان از متقاضيان دريافت کند …

صابرفيضي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در بخش تلفن همراه يارانه مستقيم به مخابرات پرداخت نمي شد که با اجراي طرح تحول اقتصادي حذف شود.
وي اضافه کرد:براساس پروانه صادره ، شرکت مخابرات ايران مکلف شده که براي ثبت نام اوليه هر خط تلفن ثابت مبلغ ۵۰ هزار تومان از متقاضيان دريافت کند که اين تعرفه با طرح تحول اقتصادي و حذف يارانه مخابرات تغييري نخواهد کرد.
فيضي در خصوص تعرفه مکالمات تلفن ثابت نيز گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسي دولت بايد مابه التفاوت قيمت تمام شده مکالمات را نسبت به آنچه که در زمان حاضر از مشترکان دريافت مي شود به مخابرات بپردازد؛ بنابراين حذف يارانه دولت در اين بخش نيز تاثيرگذار نخواهد بود.
به گفته فيضي، “در زمان حاضر بازار مخابرات رقابتي شده و تعرفه با اين وضعيت رشد نخواهد داشت.”
مديرعامل شرکت مخابرات ايران با بيان اينکه “قيمت تمام شده يک پالس تلفن ثابت براي مخابرات حدود ۶۰ ريال و تعرفه اي که مشترکان مي پردازند به ازاي يک پالس ۴۷ ريال است،” ادامه داد: تعرفه مکالمه با تلفن ثابت در ايران در مقايسه با کل کشورهاي جهان ارزان تر است.
پيش از اين نيز مديرکل روابط عمومي مخابرات در اين باره به خبرنگار موبنا گفته بود که مخابرات تنها در بخش واگذاري و تعرفه مکالمات تلفن ثابت به مشترکان يارانه مي‌دهد.
به گفته داوود زارعيان،”چنانچه دولت بخواهد در طرح تحول اقتصادي يارانه‌ها را حذف کند، هر روشي که در ساير کالاها به کار گيرد، در اين بخش نيز پياده خواهد شد.”
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا