کميته واردکنندگان تلفن همراه مفيد يا مضر ؟

حال با وجود بيش از سه ماه از تشکيل آن،روشن است که نه تنها کوچک‌ترين اتفاقي در خصوص بازار تلفن همراه به وقوع نپيوسته است بلکه بسياري از واردکنندگان رسمي به حاشيه رانده شده‌اند تا بيش از اين متضرر نشوند. تشکيل اين کميته هر چند مي‌توانست براي فعالان رسمي تلفن همراه نويد بخش روزهاي خوب …

حال با وجود بيش از سه ماه از تشکيل آن،روشن است که نه تنها کوچک‌ترين اتفاقي در خصوص بازار تلفن همراه به وقوع نپيوسته است بلکه بسياري از واردکنندگان رسمي به حاشيه رانده شده‌اند تا بيش از اين متضرر نشوند.
تشکيل اين کميته هر چند مي‌توانست براي فعالان رسمي تلفن همراه نويد بخش روزهاي خوب باشد ولي بي‌توجهي اين کميته به اخبار و اتفاق‌هاي پيرامون تلفن همراه به خصوص در بحث تعرفه واردات نشان داد که اين کميته هم نمي‌تواند از حقوق مصرف کننده و واردکننده دفاع کند، حقوقي که با بالا و پايين آمدن تعرفه به فراموشي سپرده شده است.
هرچند اين کميته با پنج عضو تشکيل شده است ولي رييس اتحاديه توليدکنندگان صوتي و تصويري معتقد است اين کميته فاقد قدرت اجرايي و تصميم‌گيري است چرا که اصلي‌ترين اتحاديه متولي فروش لوازم صوتي و تصويري و تلفن همراه در آن حضور ندارد و مشخص نيست اين کميته به چه منظور و با چه اهدافي تشکيل شده،‌ کميته‌اي که ممکن است با تصميم‌گيري‌هاي ناپخته وضعيت بازار تلفن همراه را آشفته‌تر از گذشته کند.
به هر حال اين کميته تاکنون هيچ تصميم‌گيري يا موضع‌گيري در خصوص اتفاق‌هاي پيرامون بازار تلفن همراه اتخاذ نکرده است و شايد اين مهم‌ترين دليل رييس اتحاديه توليدکنندگان لوازم صوتي و تصويري و تلفن همراه باشد،مبني بر اينکه کميته مذکور قدرت اجرايي ندارد. بايد منتظر ماند و ديد که آيا اين کميته به گفته رييس اتحاديه فقط براي اهداف خاص تشکيل شده است يا اين که واقعا مي‌خواهد بازار تلفن همراه را ساماندهي کند؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا