مدل ۵۳۲۰ نوکيا

اين گوشي تماما از مواد پلاستيکي ساخته شده است. حفره هاي کوچک موجود در سطوح کناري و قاب پشت گوشي مانع سرخوردن گوشي از دستان کاربر مي شود.نوکيا ۵۳۲۰ با توجه به اينکه يک گوشي رده متوسط است اما بسته بندي شيک و مناسبي دارد. در بسته بندي گوشي تمامي لوازم مورد نياز براي کار …

اين گوشي تماما از مواد پلاستيکي ساخته شده است. حفره هاي کوچک موجود در سطوح کناري و قاب پشت گوشي مانع سرخوردن گوشي از دستان کاربر مي شود.
نوکيا ۵۳۲۰ با توجه به اينکه يک گوشي رده متوسط است اما بسته بندي شيک و مناسبي دارد. در بسته بندي گوشي تمامي لوازم مورد نياز براي کار با آن وجود دارد. از اين موارد مي توان به کارت حافظه  MicroSD  يک گيگابايتي  و يا ۵۱۲ مگابايتي ، شارژر ، دفترچه راهنما ، CD نرم افزاري و هندز فري XpressMusic اشاره کرد که شامل دو بخش سوکت صوتي استاندارد ۵/۳ ميلي متري و کنترل از راه دور است.
کاربر در صورت تمايل مي تواند هدفون را با آن جايگزين کند. کنترل از راه دور به يک گيره براي وصل کردن به لباس مجهز است. کابل MicroUSB براي وصل کردن گوشي به کامپيوتر نيز در بسته بندي وجود دارد.
کليد اختصاصي دوربين و کليد ولوم در طرف راست گوشي قرار دارند که به اندازه کافي بزرگ است.
کليد روشن و خاموش در قسمت بالاي نوکيا ۵۳۲۰ وجود دارد که از آن براي تغيير دادن پروفايل فعال و قفل کردن صفحه کليد نيز استفاده مي شود.
سوکت MicroUSB با پوشش پلاستيکي ، سوکت صوتي استاندارد ۵/۳ ميلي متري و سوکت شارژر در پايين گوشي قرار دارند. محل بند گوشي نيز در اين قسمت مشاهده مي شود اما براي وصل کردن بند بايد درب باتري را باز کنيد.
لنز دوربين دو مگاپيکسل و فلش LED در قاب پشت گوشي قرار دارد. لنز فاقد محافظ است و درنتيجه در معرض خراشيدگي قرار مي گيرد.
**باتري
باتري اين گوشي نوکيا از نوع Li-Ion BL-58 با توان ۸۹۰ ميلي آمپر  است که در حالت Stand by حداکثر ۲۵۰ ساعت و در مکالمه مداوم سه ساعت و ۳۰ دقيقه دوام مي آورد. باتري گوشي ۵۳۲۰ با يک بار شارژ کامل همچنين تا ۲۴ ساعت موسيقي پخش مي کند.
**صفحه نمايش
نوکيا ۵۳۲۰ داراي يک صفحه نمايش دو اينچ TFT با وضوح QVGA است. اندازه صفحه نمايش براي يک گوشي مانند ۵۳۲۰ با توجه به ويژگي هاي بسيار کوچک است. امروزه صفحه نمايش هاي دو اينچ در گوشي هاي رده پايين مورد استفاده قرار مي گيرند. علي رغم کوچک بودن صفحه نمايش تصوير از کيفيت خوبي برخوردار است و روشنايي و شفافيت رنگ ها رضايت بخش است. خوانايي صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد در حد مطلوب است.
**سيستم پخش کننده
آرم XpressMusic در نام گوشي نشان دهنده قابليت هاي پيشرفته آن در پخش موسيقي است. اين گوشي نيز مانند مدل هاي اخير سيمبين است و از فرمت هاي صوتي بسياري پشتيباني مي کند که شامل eAAC+ ،AAC ، MP3 و WMA است. کليد هاي اختصاصي موسيقي در کنار گوشي و طرح جديد Stand by فعال که در آن نرم افزار پخش موسيقي با يک کليک فعال مي شود از مواردي است که تجربه صوتي را ارتقاء مي دهد.
تفکيک کردن آهنگ ها براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز بصورت اتوماتيک است و جستجو کردن آهنگ ها با تايپ کردن تدريجي نام مورد نظر نيز صورت مي گيرد. آهنگ ها را مي توان از طريق بلوتوث ، USB يا با دانلود ساده به گوشي انتقال داد.
نرم افزار پخش موسيقي داراي پنج گزينه براي پيش تنظيمات اکولايزر است که امکان ويرايش آنها و ايجاد اکولايزرهاي جديد نيز وجود دارد. نوکيا Xpress Music 5320 داراي ويژگي جالبي تحت عنوان Say & Play است که با استفاده از قابليت تشخيص صوتي مستقل از بلندگوي داخلي امکان پخش هر يک از آهنگ هاي ذخيره شده را با گفتن نام آهنگ يا خواننده آن فراهم مي کند.
**دوربين
نوکيا ۵۳۲۰ به يک دوربين دو مگاپيکسل با ماکزيمم وضوح ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰  پيکسل مجهز است. دوربين کانون اتوماتيک و محافظ لنز ندارد. فلش LED نيروي کمي دارد و نياز کاربر را بر طرف نمي کند. منوي دوربين ساختار مناسبي دارد و درست مانند نوکيا ۶۲۱۰ Navigator است.
کيفيت تصوير در نوکيا ۵۳۲۰ تعريفي ندارد. دوربين ۵۳۲۰ در وضوح QVGA و در ۱۵ fps فيلمبرداري مي کند. دوربين فيلمبرداري نيز مانند دوربين عکسبرداري داراي گزينه ها و امکانات محدودي است.
**حافظه
حافظه داخلي ۱۴۰ مگابايتي اين گوشي نوکيا توسط کارت حافظه جانبي تا هشت گيگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي XpressMusic 5320 نوکيا به تازگي وارد بازار تلفن همراه کشور شده است و با گارانتي متفرقه به بهاي دو ميليون و ۵۰۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا