نگاهي به فناوري GPS در دستگاه هاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت کورساوو، در ابتداي تلفيق و تطبيق اين فناوري با تلفن همراه لازم بود که کميسيون فدرال مخابرات آمريکا (FCC) تجيهز تلفن هاي همراه به GPS Tracking را تاييد کند.بر اين اساس بسياري از اپراتورهاي تلفن همراه تصميم گرفتند فناوري GPS را در تلفن هاي همراهشان …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت کورساوو، در ابتداي تلفيق و تطبيق اين فناوري با تلفن همراه لازم بود که کميسيون فدرال مخابرات آمريکا (FCC) تجيهز تلفن هاي همراه به GPS Tracking را تاييد کند.
بر اين اساس بسياري از اپراتورهاي تلفن همراه تصميم گرفتند فناوري GPS را در تلفن هاي همراهشان تعبيه کنند.
با اين حال سيستم  GPS در بيشتر تلفن هاي همراه کاملا همانند دريافت کننده هاي GPS دستي که به کاربران اجازه مي دهد با اين دستگاه مسير خود را پيدا کنند، نيستند به عبارت ديگر از قدرت مانور کمتري برخودار هستند.
بيشتر لوازم تلفن همراه حتي به کاربر امکان تماس مستقيم با اطلاعات GPS را نمي دهد، با اين حال دستگاه هايي وجود دارد که اطلاعات مکاني دقيق فقط اگر يک تماس ضروري گرفته شود، ثبت مي شود.
البته باز هم براي اپراتورهاي تلفن همراه جاي اميد است که بتوانند سرويس هاي GPS تلفن همراه را ارتقا دهند.
در سال جاري نوکيا از برنامه خود براي ساخت يک سخت افزار انتخابي GPS با نام Xpress-On GPS خبر داد و کاربران گوشي ۵۱۴۰ در آمريکاي شمالي بزودي مي توانند از اين سرويس استفاده کنند.
 به اين ترتيب کاربران امکان استفاده از کاربرد سرويس هاي محلي را روي شبکه هاي بي سيم GSM خواهند داشت.
موتورولا نيز تا به حال اقدام به ساخت يک سري گوشي ها مجهز به سيستم موقعيت ياب جهاني براي اسپرينت نکستل کرده است.
اين گوشي ها شامل i305, i530, i710, i730, i733, i736  و  i830است.
برنامه موتورولا براي ساخت چنين گوشي هايي با تجهيز به GPS به ارايه دهندگان امکان مي دهد که کاربردهايي را روي گوشي بسازند که اطلاعات GPS را بيشتر و راحت تر در دسترس کاربران قرار مي دهد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا