تبليغات موبايلي به لحاظ شکلي و حقوقي با تبليغات صدا و سيما تفاوت دارد

“علي تهراني” در گفت وگو با خبرنگارموبنابا  اظهاراين مطلب که  پيام هاي کوتاه تبليغاتي با تبليغات صدا و سيما مشابه نيست  ادامه داد: صدا و سيما يک رسانه تصويري ملي و عمومي است به همين منظورتعريف «مزاحمت شخصي» در ارتباطات رسانه عمومي معنايي ندارد.وي با اشاره به دومين تفاوت مهم اين دو نوع تبليغات خاطر …

“علي تهراني” در گفت وگو با خبرنگارموبنابا  اظهاراين مطلب که  پيام هاي کوتاه تبليغاتي با تبليغات صدا و سيما مشابه نيست  ادامه داد: صدا و سيما يک رسانه تصويري ملي و عمومي است به همين منظورتعريف «مزاحمت شخصي» در ارتباطات رسانه عمومي معنايي ندارد.
وي با اشاره به دومين تفاوت مهم اين دو نوع تبليغات خاطر نشان کرد: ارتباطات سيما به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد وهمچنين منافع آن توسط مردم خريداري نمي شود.
اين کارشناس حقوقي با بيان اين که  خدمات ارتباطات سيار، توسط مردم خريداري مي شود ، افزود: اپراتورهاي ارايه کننده تلفن همراه  نخست منافع شبکه را به مردم مي فروشند، سپس از همان شبکه فروخته شده، براي خود بازار ديگري مي سازند  که البته اين مساله  اگر به «بازار» سپرده شود به شکل طبيعي ساماندهي خواهد شد.
 تهراني گفت: در شرايطي که  اپراتورهاي ارايه کننده متنوع و غير دولتي باشند در رقابت با يکديگر سعي خواهند کرد که در تامين منافع مشترکان از هم سبقت بگيرند، اما در حال حاضر بازار ما در حوزه رقابت بسيار ضعيف است.
وي  با اشاره به اين که صدا و سيما در قبض برق آبونمان دريافت مي کند، ولي اين موضوع  نمي‌تواند به معناي مشابهت رسانه ملي و ارتباطات سيار باشد ، گفت:  صدا و سيما به عنوان يک رسانه به مراتب بيش از پيام کوتاه حائز اهميت است.
تهراني افزود: ، اخذ آبونمان به معناي فروش خدمات نيست، زيرا شما حتي اگر قبض برق را هم پرداخت نکنيد ارتباط شما با رسانه ملي قطع نمي شود .
۱۱۷/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا