واگذاري سيم‌كارت اعتباري به مشتركان تلفن ثابت روستاها

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جي‌اس‌ام، يك اختصار پذيرفته ‌شده براي استاندارد “سيستم بين‌المللي ارتباطات همراه” محسوب شده و باعث مي‌شود تا كاربران با استفاده از قابليت رومينگ يا امكان حضور همزمان در دو نقطه‌ي متفاوت ارتباطي، بتوانند از گوشي همراه خود در هر شهر و كشوري استفاده كنند.اين استاندارد با نمونه‌هاي مشابه …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جي‌اس‌ام، يك اختصار پذيرفته ‌شده براي استاندارد “سيستم بين‌المللي ارتباطات همراه” محسوب شده و باعث مي‌شود تا كاربران با استفاده از قابليت رومينگ يا امكان حضور همزمان در دو نقطه‌ي متفاوت ارتباطي، بتوانند از گوشي همراه خود در هر شهر و كشوري استفاده كنند.
اين استاندارد با نمونه‌هاي مشابه قبلي خود تفاوت‌هايي عمده دارد و از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به كيفيت ديجيتالي برقراري مكالمات با تلفن همراه اشاره كرد كه به عبارتي يك سيستم نسل دوم تلفن همراه تلقي مي‌شود.
از ديدگاه اكثر مصرف‌كنندگان و كاربران، مزيت اصلي و عمده‌ي GSM در افزايش كيفيت برقراري تماس‌هاي تلفني و همچنين كاهش نرخ مكالمات و نيز سرويس‌هاي جانبي مثل پيام كوتاه يا SMS است.
همچنين از ديد اپراتورهاي شبكه، مزيت و برتري اين استاندارد، امكان به‌كارگيري لوازم و تجهيزات جانبي گوشي‌هاي همراه با مارك‌هاي مختلف در يك مجموعه است چرا كه طراحي باز اين استاندارد به عملكرد چندوجهي ارتباطي كاربر كمك مي‌كند.
صابر فيضي – مدير عامل شركت مخابرات ايران – در گفت‌و گو با خبرنگار ايسنا در اين باره با اشاره به سايت‌هاي GSM روستايي كه قابليت واگذاري سيم‌كارت اعتباري به مشتركان تلفن ثابت داراست تصريح كرد: به دليل هزينه‌بر و زمان‌بر بودن، تعداد كم جمعيت و پراكندگي روستاها و جمعيت روستايي، واگذاري تلفن به صورت كابلي و يا سيمي در بسياري از مناطق روستايي از سيستم‌هاي وايرلس (بدون سيم) استفاده مي‌شود؛ هزينه اوليه و مكالمه آن مثل هزينه تلفن ثابت است.
همچنين داوود زارعيان – مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران – در اين باره به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: در همه استان‌ها از جمله در استان اصفهان سيستم‌هاي مذكور اين قابليت را دارد كه با تلفن همراه نيز رومينگ برقرار كند بنابراين كسي كه تلفن ثابت روستايي دارد مي‌تواند آن را در ساير مناطق هم استفاده كند و از طرفي امكان واگذاري به صورت مستقل يعني به صورت سيم‌كارت اعتباري را نيز دارد.
به گفته‌ي وي سايت‌هاي GSM روستايي با قابليت‌ واگذاري سيم‌كارت اعتباري در استان اصفهان راه‌اندازي شده و اين براي نخستين بار است كه سايت‌هاي GSM روستايي با سيم‌كارت اعتباري در اصفهان به مشتركان داده مي‌شود و بعد از اين تمامي واگذاري‌ها در بخش GSM به صورت پيش‌پرداخت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا