آمارهاي توخالي و نارضايتي مشتريان از همراه اول!

اختلالات عديده‌اي که در ماه‌هاي اخير دامن مشترکان همراه اول را فرا گرفته است، گواهي قوي بر افزايش عددي و افت کيفي خدمات شرکت ارتباطات سيار است.به گزارش خبرنگار «تابناک»، از نخستين مرحله راه‌‌اندازي سيستم تلفن همراه در کشور، که در سال ۷۳ با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره در تهران آغاز شد تا کنون، چهارده سال …

اختلالات عديده‌اي که در ماه‌هاي اخير دامن مشترکان همراه اول را فرا گرفته است، گواهي قوي بر افزايش عددي و افت کيفي خدمات شرکت ارتباطات سيار است.به گزارش خبرنگار «تابناک»، از نخستين مرحله راه‌‌اندازي سيستم تلفن همراه در کشور، که در سال ۷۳ با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره در تهران آغاز شد تا کنون، چهارده سال از فعاليت شرکت مخابرات در زمينه تلفن همراه مي‌گذرد و در اين مدت، مرکز سنجش از دور ايران که امروزه با نام شرکت ارتباطات سيار شناخته مي‌شود، مبدل به يکي از بزرگترين شرکت‌هاي دولتي که در دور افتاده‌ترين نقاط ايران نيز مشترک دارد، شده است.
پوشش ۱۰۱۶ شهر و ۳۷ هزار کيلومتر جاده اصلي و هزاران روستا و نيز بالغ بر ۲۷ ميليون مشترک، از اقداماتي است که اين شرکت در سال‌هاي گذشته انجام داده است.اما آنچه در اين ميان مهم است، اين‌که شرکت ارتباطات سيار در اين سال‌ها، صرفا اقدام به ايجاد و راه‌اندازي فازهاي جديد براي مشترکان نوظهور خود كرده و از بهبود خدمات‌رساني به مشترکان خودداري نموده است، به گونه‌اي که در مهر ماه ۸۶ که آمار مشترکان تلفن همراه، نزديک به شانزده ميليون برآورد مي‌شد، کيفيت خط‌دهي و نيز ميزان رضايت مشترکان تا حدود چشمگيري بيشتر از آنچه امروز به مشترکان عرضه مي‌شود، بود.تداخل خطوط (افتادن خط روي خط)، قطعي پياپي تلفن‌ها در حين مکالمه، افزايش نقاط کور و مکان‌هايي که در سال‌هاي گذشته از قابليت آنتن‌دهي مناسبي برخوردار بوده، اما امروزه نقطه کور شده است، اشکال در سيستم ارسال پيام کوتاه، ارايه ندادن خدمات مورد نياز و روز دنيا مانند اينترنت همراه و… از مشکلاتي است که پس از چهارده سال فعاليت شرکت ارتباطات سيار به شدت مشترکان اين شرکت را ناراضي کرده و از سوي ديگر، مسئولان مخابرات نيز با واگذاري‌هاي پي‌درپي خود ـ که به حجيم شدن دولت انجاميده و مخالف خصوصي سازي است ـ نه تنها نشانه‌اي از عزم خود براي رفع مشکلات بروز نداده، بلکه روز به روز بر نارسايي بيشتر و به دنبال آن، نارضايتي مشتريان افزوده‌اند.اين در حالي است که رقيب بخش خصوصي همراه اول که بنا بر اخبار منتشره، مسئوليت يکي از بخش‌هاي مهم آن بر عهده يکي از مديران ارشد دولتي و مرتبط با صنعت مخابرات است، از رهگذر اين سستي شرکت ارتباطات سيار و نيز قابليت‌هاي پنهان عضويت اين مدير دولتي، توانسته است آمار خود در جذب مخاطب را روز به روز افزايش داده بر مشتريان خود بيفزايد.
نظرات كاربران:
? با سلام
متاسفانه ما بر خلاف اين همه تبليغ هاي تقليدي و غير واقعي شرکت ارتباطات، حتي به اندازه کشورهاي عربي هم پيشرفت نداشته ايم. بنده چند روز پيش توفيق زيارت خانه خدا نصيب مان شد و با توجه به قيمت بالاي رومينگ همراه اول تصميم به استفاده از موبايل عربستان گرفتيم . و تازه فهميديم معني تلفن همراه چيست. در ايم مدت ما حتي يک بار هم اختلال تلفن و… نداشتيم. چيزي که اينجا واقعيت داره!!! البته هزينه آن هم پايين تر از همراه اول بود. آره اينم واقعيه!!!
? كو گوش شنوا؟ ملت بايد هزينه مديران نالايق و ناكارآمد را پرداخت كند.زهي تاسف!
? سئوال بنده اين است که اين پول ۴۴۰۰۰۰ تومان که از ما گرفته اند چه مي شود؟ اين قيمت واقعي نبوده که آيا اين مبلغ را به مشترکان برمي گردانند يا نه؟
? سلام
لطفا اين سوال را از مخابرات بپرسيد که چرا کارت تلفن همگاني ناياب شده و کارت تلفن ۱۸۰۰ تومني ۲۵۰۰ تومن به فروش مي رسه؟
با تشکر
? با سلام
اخيرا صدا وسيما كه در ساخت تيزرهاي تبليغاتي اعصاب خرد كن تخصص دارد يك تيزر تبليغاتي در مورد كيفيت انتن دهي سيمكارتهاي اپراتور اول را بنمايش گذاشته است . باور كنيد هر بار كه اين تيزر را ميبينم از عصبانيت تنم شروع به لرزيدن ميكند ( بخصوص صحنه صحبت با موبايل در غار دور افتاده ). به جرات ميگويم كه در ۹۰% تماسهاي تلفني در همين تهران پايتخت يا اصلا برقرار نميشود و تنهاجمله اعصاب خرد كن ” مشترك مورد نظر در دسترس نميباشد” بگوش ميرسد ويا در صورت برقراري تماس كيفيت مكالمه بسيار نازل بوده ويا بكلي قطع ميشود .
? سلام
البته شما عزيزان پيام ID هايي که آشناست چاپ ميکنيد ولي محض اطلاع عرض ميشود که يکي ديگر از تبليغات جالب همراه اول همان تيزر قصه گويي پدري براي دخترش از راه دور و از روي سکوي نفتي در حين انجام وظيفه و شيفت کاري(!) ميباشد که در نوع خود جالب است.
با توجه به درصد پايين بهره وري در ايران آيا اين تبليغ اثر منفي ندارد؟
? در چند سفر که به چين داشته ام، حتي در شلوغ ترين مکانها مثل نمايشگاه گوانگجو، که حضور جمعيت در يک محيط محدود خيره کننده است، کيفيت صدا، خط دهي و عدم اختلال مثال زدني است. فقط جهت مقايسه.
? سلام- شايد باور نكنيد من زماني كه نزديك تلفن ثابت هستم هيچگاه با تلفن همراه بيش از ۱ دقيقه صحبت نكردم و تنها در آن يك دقيقه شماره ثابت را به طرف مقابل مي دهم
? سلام
زماني قرار شده بود كه بابت پول زيادي را كه اپراتور اول از مردم گرفته در هزينه آبونه حساب بشه . بعد گفتند سهام ميدن . آخرش هم هيچي به هيچي !!!
? من يکي از کارکنان شرکت ارتباطات سيار در بخش فني هستم. سالها کار در ايران مرا به اين نتيجه رسانده که همه جاي مملکت با هم هماهنگي دارد؛ در آموزش و پرورش، ورزش، مخابرات، مسکن، ترافيک و … مشکلات اساسي داريم. مطمئن باشيد همه جاي مملکت با هم بايد پيشرفت کنند اين انتظار اشتباهي است که ارتباط خوبي با تلفن همراه داشته باشيد در حاليکه در بخشهاي ديگر مملکت مثل صنعت و کشاورزي مشکلات فاجعه آميز داريم. مي دانيد خصوصي شدن هم مشکل را حل نمي کند ولي وضعيت مخابرات را بهتر خواهد کرد. همين ايرانسل با اين همه تبليغاتي که انجام مي دهد در همين تهران نتوانسته رضايت مشترکين را بدست بياورد بيشتر دوستان من که از وضعيت نامطلوب سيم کارت هاي همراه اول ناراحت بوده و سيم کارت ايرانسل خريداري کرده بودند بعد از مدت کوتاهي به سيم کارت هاي قبلي خود برگشتند و اين نشان مي دهد که آنقدر مشکلات اساسي (تحريم ها، عدم وجود نيروهاي زبده و متخصص داخلي و…) در کشورمان ايران وجود دارد که بخش دولتي و خصوصي نمي شناسد و مجال کار با کيفيت بالا را به آنها نمي دهد. من اميدوارم با خصوصي شدن مخابرات حداقل مشكلات مقررات بخش دولتي از پيش پاي آن برداشته شود.
? قيمت GPRS براي هر کيلوبايت ۱۴.۷ ريال تصويب شده . هزينه چک کردن ايميل مي شه ۵۰۰ تومان.
خيلي ارزونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
? دوست گرامي تيزرهاي تبليغاتي را صدا و سيما نمي سازد بلکه آگهي دهنده به شرکتهاي تبليغاتي خصوصي پول مي دهد تا برايش بسازند و صدا و سيما فقط پخش مي کند.
? GPRS و MMS راه اندازي شده در چند روز اخير هم اصلا كارايي ندارد. بنده از ديروز چندين بار تالاش كردم تا براي امتحان هم كه شده يك تصوير ۸۵ كيلوبايتي بفرستم نشد كه نشد.
? کاش به جاي اين همه تبليغات در مورد کميت کمي هم در مورد کيفيت مي گفتند البته صادقانه.
من هم با ديدن آن تيزر آنتن دهي در غار اعصابم به هم مي ريزه .
? امشب با يه بنده خدا کار ضروري داشتم از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۱۰ يکسره گرفتم پيام Netwok busy ميزد ديگه بي خيال شدم!
? امکانات جديد همراه اول پيشکش؛ خواهش مي کنم وضعيت آنتن دهي تلفنها را سامان دهند. آيا اين عدالت است که من چند سال پيش ۵۰۰۰۰۰تومان براي خريد سيمکارت پرداخته ام و درحال حاضر آنقدر از وضعيت آنتن دهي همراه اول به ستوه آمدم که عطايش را به لقايش بخشيدم و مجبور شدم سيمکارت فوق را از گوشي ام درآورده و از سيمکارت ديگري استفاده کنم. متأسفم که همراه اول در تيزرهاي تبليغي خود غاري را نشان مي دهد و… به خدا خانه , محل کار و رفت و آمدهاي من در غار نيست در همين تهران است. شکرخدا هر روز هم که مي گذرد شرکت مخابرات در دور از دسترس نمودن مشترکانش پيشرفت مي کند. واقعاً يک خسته نباشيد جانانه عرض مي نماييم و اميدواريم در ادام? راهشان موفق باشند!
? از همه اينها مهمتر قيمت گرونشه.smsدونه اي ۲۲ تومن واقعآ زياده.من خودم در کنار خط همراه اول مجبور شدم از شرکتهاي ديگه استفاده کنم.نرم افزاري هم براي تايپ sms فارسي ارائه کردن که واقعآ مسخره و نا کار آمد از آب در اومده.
? سلام
سکوي نفتي که در تيزر تبليغاتي نشان داده ميشه سکوي نفتي سلمان هست و جالب اينجاست که در اين سکو تنها اپراتوري که در دسترس نيست اپراتور همراه اول هست واگه غفلت کنيد و گوشي شما در حالت جستجوي اتوماتيک شبکه باشه توسط يکي از اپراتورهاي کشور هاي حاشيه خليج فارس رومينگ ميشه.
? سلام بنده يک خظ تلفن ۰۹۱۲۱ در اختيار دارم که گاها به مدت ۱۰ روز پيام کوتاه نمي توانم به فرستم دو بار به مخابرات مراجعه کردم فرم اينترنتي پر کردم و شماره پي گيري گرفتم که يک روزه مشکل حل مي شود و در نهايت ايراد از کهنه بودن سيستمهاي مخابرات عنوان شده در حالي که امروز دوستم کنار دستم نشسته بود با يک کارت ۱۰ دلاري (در عراق)برايم از ياهو چت مي کرد در يک لحظه واقعا افسوس به سيستم کشورمان خوردم بس.
? ما ايرانيها فقط بلديم غر بزنيم. خوب اگه ناراضي هستيد برويد از آن يکي شرکت بخريد. اينجا در کانادا بنده ماهيانه ۵۰ هزار تومان پول موبايل مي دهم. ربطي هم به ميزان استفاده از خط ندارد. از يک حدي هم بيشتر شود بايد پول اضافه بدهم.
? هزينه اينترنت را اول گفتند بايد در همه اپراتورها برابر باشد و بعد گفتند ۱۱ ريال و الآن ميگويند ۱۴.۸ ريال! -مخابراتيها درمشتري مداري نمره تك ميگيرند هنوز نيامده اينقدر بالا بردند واي به حال آن وقتي كه بيايد. خدا به خير كند!!
? يک ماه و اندي است که سيم کارت ۱۵۰ هزار تواني همراه اول خريده ام…..در داخل شهر تهران در ميدان راه آهن و در خيابان طالقاني آنتن نمي دهد و مي نويسد No Access to Network… در حاشيه شهر هم در اتوبان شهيد بابايي به سمت شرق از ميدان نوبنياد به آن طرف اصلا ارتباط قطع ميشود…در تهران پارس هم که گويي بيابان است. پس اين شعار با همراه اول هيچ کس تنها نيست چي شد.؟؟
? متاسفانه سيم كارتهاي جديد ۱۵۰ هزار توماني كه جديدا عرضه شده در سفري كه به شهرستان داشتم اصلا آنتن دهي نداشت و حني بسيار ضعيف تر از ايرانسل بود. مسئولان فكري براي اصلاح خطوط بكننند.
? واقعا تعجب ميکنم که چرا اينقدر سياسي بازي ميکنيد و خدمات را در نظر نميگيريد.انصافا وزارت ارتباطات يکي از بهترين وزارت خانه ها بوده. مشکل شما اين است که اولا فقط ضعف ها را ميبينيد و ثانيانميگوييد وضعيت قبلي چه طور بوده و الان چه طور است.۳-۴ سال پيش رو همه به خاطر داريم که در حالي که تعداد مشترکان يک چهارم رقم فعلي بود آنتن دهي چه وضعي داشت. الان هر آدم منصفي ميدونه که وضعيت آنتن دهي خيلي بهتر شده.
بهتر است که هم در درج خبر و هم نظرات بيشتر فکر کنيد.دوستي که در بالا گفته اند سيم کارت ۱۵۰ تومني آنتن نميدهد بايد بدانند که اين سيم کارت با سيم کارت هاي قبلي از نظر آنتن دهي هيچ فرقي نميکند و هر دو از يک شبکه آنتن ميگيرند!يا دوستاني که در مورد قيمت بحث ميکنند چرا نميگويند تنها جايي که با اين تورم قيمت هاش نه تنها افزايش نيافته کم هم شده؟مگه يدتون نيست که سيم کارت يک ميليون بود و دو سال بايد تو نوبت ميمونديم؟
? کارت تلفن عمومي هم به قيمت ۲۵۰۰ تومان رسيده در حاليکه ارزش مکالمه اي در کارت همان ۲۰۰۰ تومان است
? سلام
تا به حال شده کارتان به مخابرات بيفتد؟
بنده دو بار در دو مرکز تلفن که نام آنها را نمي برم مي خواستم خط تلفني بگيرم تا با ADSL بتواند کار کند اما موفق نشدم چون همه خطهاي آنجا PCM بود : يعني تکنولوژي عهد دقيانوس ! با کلي برو و بيا بلاخره با يک Dialup 32kb در خدمت شما هستم! خوب خط من الان PCM است و ۵۶k هم نمي شود…
? تو غار که هيچي، تو زير زمين خونه وسط تهران هم جواب نمي ده.
? از اينکه سال ۸۴ مبلغ ۸۱۰ هزار تومان بابت اين سيم کارت دادم واقعا پشيمانم. در ضمن پيامک که مي فرستم يا برام ارسال ميشه گاهي تا ۴۸ ساعت بعد نميرسه در نتيجه چندين بار يک پيامک ارسال ميشه
? بنده رفته بودم ثبت احوال زنگ زدم به منزل کد پستي رو بپرسم ۳ بار قطع شد واقعا اينکه ميگن توي غار آنتن ميده خيلي خنده داره
? با سلام
من در ساعت ۸.۵ بعد از ظهر روز ۴ شهريور براي پيگيري موضوعي هنگام مراجعه از تهران يک پيام کوتاه براي فردي در زنجان ارسال نمودم البته ساعت ۱۰ شب من به مقصد رسيدم ولي پيام ارسال شده ساعت ۳ بعد ازظهر روز بعد به دريافت کننده رسيد يعني حدود ۱۷ ساعت پس از رسيدن اينجانب به زنجان.
? من يک سئوال دارم اين همه اظهار ناراحتي که شما داريد بيان مي کنيد و به گونه اي تصويرسازي مي کنيد که انگار هيچ کاري نشده پس لطف بفرمائيد چرا و به چه دليل بيشتر مشترکان تلفن همراه > همراه اول را ترجيخ مي دهند و در ثاني چرا روز به روز تعداد مشترکان اين تلفن زيادتر مي شود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا