نوکيا همچنان يکه تاز بازار تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينفورميشن ويک، تحقيقات گارتنر نشان مي دهد که نوکيا ۳۹.۵ درصد سهم بازار تلفن همراه را در فصل دوم به خود اختصاص داده است اين درحالي است که برخي موسسات سهم اين شرکت را ۴۸ درصد اعلام کرده اند.نوکيا با دو سياست عمده؛ عرضه گوشي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينفورميشن ويک، تحقيقات گارتنر نشان مي دهد که نوکيا ۳۹.۵ درصد سهم بازار تلفن همراه را در فصل دوم به خود اختصاص داده است اين درحالي است که برخي موسسات سهم اين شرکت را ۴۸ درصد اعلام کرده اند.
نوکيا با دو سياست عمده؛ عرضه گوشي هاي ارزان قيمت به کشورهاي در حال توسعه و کاهش قيمت گوشي هاي متوسط همچنان در جهان يکه تازي مي کند.
بر اساس اين گزارش، سامسونگ با ۲/۱۵ درصد يک چهارم بازار را در دست دارد و موتورولا که در بازار تلفن همراه پيشرو بود و يک باره بر اين بازار چيره شده بود با از دست دادن ۵/۴ درصد سهمش قدرت بازارش را از دست داد و سهمش از بازار تلفن همراه به ۱۰ درصد کاهش يافت.
بر اساس اين گزارش، ضعف موتورولا ناشي از از ارايه ندادن گوشي هاي نسل سومي (۳G) و نيز کاربردهايي چون GPS و نبود مرورگر قدرتمند اينترنت روي تلفن هايش است.
کارشناسان معتقدند که موتورولا بايد قيمت گوشي هايش را به منظور از دست ندادن بازار و باقي ماندن درعرصه رقابت ، کاهش دهد.
گارتنر همچنين پيش بيني مي کند که فروش نوکيا باز هم در نيمه دوم سال جاري با گوشي هاي مجهز به صفحه نمايش لمسي افزايش پيدا کند.
بر اساس اين گزارش ، انتظار مي رود که فروش تلفن همراه در نيمه دوم امسال افزايش يابد اين شرکت معتقد است که ميزان رشد دستگاه ها با آهستگي در ماه هاي آينده پيش رود زيرا شرايط اقتصاد جهاني رو به بدتر شدن و زوال است.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا