عرضه گوشي هاي چيني بي کيفيت عرصه را براي توليد داخل تنگ کرده است

” دکتر محمد بهرامي ” در گفت و گو با موبنا با بيان اين مطلب گفت :  ظهور و عرضه گوشي‌هاي بسيار ارزان قيمت چيني اما بي‌کيفيت و بدون گارانتي، در شش ماه اول سال جاري  ، جاي گوشي‌هاي توليد شده ايراني را تنگ کرده است  .وي تصريح کرد : بسياري از کارشناسان  معتقد هستند …

” دکتر محمد بهرامي ” در گفت و گو با موبنا با بيان اين مطلب گفت :  ظهور و عرضه گوشي‌هاي بسيار ارزان قيمت چيني اما بي‌کيفيت و بدون گارانتي، در شش ماه اول سال جاري  ، جاي گوشي‌هاي توليد شده ايراني را تنگ کرده است  .
وي تصريح کرد : بسياري از کارشناسان  معتقد هستند گوشي‌هاي ارزان قيمت، بي‌کيفيت و بدون گارانتي چيني، پشت ويترين مغازه‌ها  مشکلاتي را هم براي حمايت‌ از توليد‌کنندگان داخلي به وجود آورده است.
به گفته اين کارشناس ، هرچند که مشکلات پديده آمده در بازار تلفن همراه کشور با افزايش تعرفه واردات به بهانه حمايت از توليد داخل  صورت گرفته بود، اما در شش ماه گذشته نيز با وجود امضاي تفاهم‌نامه‌هاي مختلف بين مسئولان امر، توليد کنندگان تا به امروز در بخش توليد نتوانسته  گامي محکم بردارند .
بهرامي خاطرنشان کرد : در حال حاضر نرخ تعرفه از سوي برخي منابع آگاه ۱۰ درصد اعلام شده است اما مسئولان تمايلي به ابلاغ تعرفه ۱۰ درصدي ندارند و فعلا تعرفه ۲۵ درصدي اعمال مي شود .
B/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا