برنده‌ مزايده‌ اپراتور سوم اوايل پائيز سال جاري اعلام مي‌شود

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، كمال محامدپور در چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات اظهار داشت: تا پايان سال ۸۶، شصت ميليارد تومان حول محورهاي پروژه‌هاي بنيادين، تأسيس آزمايشگاه‌هاي تخصصي، حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي و ايجاد مراكز رشد هزينه ‌شد.وي گفت: از ۵۰۰ مقاله دريافت شده براي ارايه در سمپوزيوم، پس از بررسي، ۱۸۰ مقاله …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، كمال محامدپور در چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات اظهار داشت: تا پايان سال ۸۶، شصت ميليارد تومان حول محورهاي پروژه‌هاي بنيادين، تأسيس آزمايشگاه‌هاي تخصصي، حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي و ايجاد مراكز رشد هزينه ‌شد.
وي گفت: از ۵۰۰ مقاله دريافت شده براي ارايه در سمپوزيوم، پس از بررسي، ۱۸۰ مقاله پذيرفته شد كه از آن ميان ۱۳۵ مقاله داخلي و ۴۵ مقاله خارجي بود.
محامد‌پور با اشاره به برپايي نمايشگاه جانبي در كنار سمپوزيوم اظهار داشت: در اين نمايشگاه شركت‌هاي فعال در زمينه مخابرات به معرفي فعاليت‌هاي شان در كشور مي‌پردازند.
وي با اشاره به خصوصي سازي شركت‌هاي مخابراتي خاطر نشان كرد: در شوراي اجرايي سياست‌هاي اصل ۴۴ وزارت قرار شد مركز تحقيقات خصوصي نشده و به عنوان مركز ملي و استراتژيك در زمينه ICT ، باقي مي‌ماند.
معاون‌ وزير ارتباطات افزود: رويكرد جديد مركز جهت‌گيري به سمت مسايل كلان ICT در كشور و واگذاري امور قابل اجرا در خارج از مركز توسط دانشگاه‌ها، شركت‌ها و متخصصين است.
وي در خصوص سياست برون سپاري امور پژوهشي اظهار كرد: در سال ۸۵، چهل درصد اعتبارات و در سال ۸۶ پنجاه و پنج درصد اعتبارات به برون سپاري پروژه‌هاي تحقيقاتي اختصاص يافت.
معاون وزير ارتباطات با ابراز اميدواري از استقبال دانشگاه‌ها از سياست‌هاي جديد تدوين شده در مركز، افزود: از جهت افزايش سطح همكاري با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي خارج از مركز هم اكنون زمينه همكاري پيرامون تحقيقات تخصصي در زمينه مخابرات و فناوري ارتباطات فراهم شده است.
وي در يايان از بستن قرارداد با ۲۵دانشگاه فعال در زمينه ICT خبر داد و خواستار افزايش سطح همكاري شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا