تدوين ۳ استاندارد گوشي تلفن همراه

 به گزارش ايلنا، مرتضي امامي، معاون برنامه‌‏ريزي و تدوين استاندارد سازمان استاندارد با بيان اينکه سازمان بين‌‏المللي استاندارد نيز هيچ استانداردي را در رابطه با گوشي تلفن همراه تدوين نکرده است، گفت: سازمان استاندارد ۳ استاندارد مربوط به گوشي همراه را بر اساس استانداردهاي انگليس در دست تدوين دارد.وي اذعان داشت: استانداردهاي گوشي تلفن همراه …

 به گزارش ايلنا، مرتضي امامي، معاون برنامه‌‏ريزي و تدوين استاندارد سازمان استاندارد با بيان اينکه سازمان بين‌‏المللي استاندارد نيز هيچ استانداردي را در رابطه با گوشي تلفن همراه تدوين نکرده است، گفت: سازمان استاندارد ۳ استاندارد مربوط به گوشي همراه را بر اساس استانداردهاي انگليس در دست تدوين دارد.
وي اذعان داشت: استانداردهاي گوشي تلفن همراه مشمول مقررات استاندارد اجباري نبوده، اما بطور کلي گوشي تلفن همراهي مناسب است که با سيستم شبکه مخابراتي کشور همخواني داشته باشد.
وي از تدوين ۳ هزار استاندارد در کميته تدوين استاندارد بين المللي مخابرات (ITU) خبر داد و افزود: از اين تعداد ۶۰۰ استاندارد ملي در ارتباط با شبکه‌‏ها و تلفن‌‏هاي ثابت است که به عنوان استاندارد ملي کاربرد دارد.
امامي در ادامه با اشاره به تدوين ۲۷ هزار استاندارد بين‌‏المللي گفت: براساس برنامه، تاپايان برنامه پنجم مکلف هستيم که به سطح استانداردهاي بين‌‏المللي فعلي برسيم.
وي با اشاره به رشد تدوين استاندارد ملي در سال گذشته افزود: سال قبل تعداد ۲۴۸۰ استاندارد ملي تدوين شد که در سال جاري تدوين ۲۶۰۰ استاندارد ملي پيش بيني شده است.
وي بابيان اينکه تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار استاندارد ملي تدوين شده است، يادآور شد: براي رسيدن به سطح استانداردهاي بين‌‏المللي در زمان معين لازم است سالانه بطور متوسط ۲۴۰۰ استاندارد ملي تدوين شود.
معاون برنامه‌‏ريزي و تدوين استاندارد خاطر نشان کرد: طي سه سال اخير در دولت نهم ، بيش از ۴۰۰۰ استاندارد ملي تدوين شده است که حدود ۳۵ درصد از کل استاندارد هاي ملي تدوين شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا