موضع‌گيري دست‌اندركاران بورس درباره مخابرات:

 اما بلافاصله اين خبر توسط مديرعامل اين شركت تكذيب و اعلام شد كه عرضه مابقي سهام مخابرات در مراحل تشريفات قانوني قرار داشته و به شدت پيگيري مي‌شود. دكتر علي رحماني ـ مديرعامل شركت بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تكذيب شايعات به وجود آمده در مورد توقف عرضه مابقي …

 اما بلافاصله اين خبر توسط مديرعامل اين شركت تكذيب و اعلام شد كه عرضه مابقي سهام مخابرات در مراحل تشريفات قانوني قرار داشته و به شدت پيگيري مي‌شود. دكتر علي رحماني ـ مديرعامل شركت بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تكذيب شايعات به وجود آمده در مورد توقف عرضه مابقي سهام مخابرات اظهار كرد: سخنان من در سايت رسمي اتاق تهران وجود دارد و اين سخنان به گونه‌اي ديگر در برخي سايت‌هاي خبري عنوان شده است.
وي ادامه داد: به هيچ عنوان موضوع توقف عرضه مابقي سهام مخابرات مطرح نبوده و بعد از عرضه پنج درصد از سهام مخابرات عرضه مابقي سهام اين شركت به شدت در حال پيگيري است.
رحماني با بيان اينكه قطعا تا پايان سال بيش از۵۰ درصد از سهام مخابرات به بخش خصوصي واگذار مي‌شود اعلام كرد: توافقات كلي در اين زمينه وجود داشته و از طرف مقامات تصميم‌گيري اين موضوع عنوان شده است بنابراين عرضه مابقي سهام مخابرات در حال حاضر در تشريفات اداري قرار دارد و از سوي سازمان خصوصي سازي پيگيري مي‌شود.
از سوي ديگر نايب رييس شركت بورس نيز با شايعه خواندن توقف عرضه مابقي سهام مخابرات اظهار كرد: زماني كه نهادهاي مختلف نظام در مجموع براي واگذاري شركت‌ها و صنايع صدر اصل ۴۴ تصميم گيري مي‌كنند و اگر استناد بر اين اساس باشد كه تصميم‌گيران شامل همه گروه‌ها و از سه قوه باشند و دو سال زمان براي واگذاري شركت‌ مخابرات صرف شده باشد، بنابراين ورود نهادي مانند شوراي امنيت ملي اتفاق غيرمترقبه و جديد نيست كه عنوان كند كه خصوصي سازي اين شركت امنيت ملي كشور را به خطر مي‌اندازد.
نصرالله برزني اعلام كرد: مطرح شدن اين شايعه نمي‌تواند صحت داشته باشد زيرا در صورتي‌كه اپراتور دوم تلفن همراه به مزايده بين‌المللي گذاشته شده است شركت‌هاي خارجي مي‌توانند شريك شوند و اپراتور سوم هم قرار است به مزايده گذاشته شود كه مجددا موضوع شركاي خارجي مطرح است. بنابراين شركت‌هاي خارجي نيز مي‌توانند در اپراتور سوم حضور داشته باشند در نتيجه در اپراتور اول نيز اين موضوع هيچ‌گونه خطري براي امنيت كشور ندارد و بعيد است كه مسوولان چنين تصميمي اتخاذ كنند.
وي اظهار كرد: در حال حاضر پنج درصد از سهام مخابرات در دست مردم بوده و پنج درصد آن هم به كاركنان شركت تعلق گرفته است و قطعا به سهام عدالت هم تعلق مي‌گيرد بنابراين موضوع توقف واگذاري آن جدي نيست گرچه ممكن است همانند عرضه مابقي پالايشگاه‌ اصفهان با تاخير انجام شود ولي اين موضوع قطعا اتفاق نمي‌افتد.
مديرعامل كارگزاري بانك اقتصاد نوين با اشاره به اينكه موضوع توقف عرضه مابقي سهام مخابرات به صورت بلند مدت روي سهام اين شركت تاثيري ندارد خاطرنشان كرد: از قبل براي عرضه سهام مخابرات در بورس تصميم گيري شده و به راحتي سهم در ليست شركت‌هاي قابل واگذاري قرار نمي‌گيرد و اين تاخير زودگذر است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا