وزير ارتباطات خواستار تسريع در بهره برداري از فيبر نوري دانشگاه ها شد

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در اين نامه خواستار استفاده دانشگاه‌ها از بسترهاي زيرساختي به وجود آمده شد. طبق گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيش از اين با توجه به اهميت سهولت دسترسي کليه دانشجويان، استادان ، محققين و کادر علمي دستگاه‌هاي کشور به شبکه‌هاي اينترنت پرسرعت، تفاهم نامه‌اي ميان وزارت …

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در اين نامه خواستار استفاده دانشگاه‌ها از بسترهاي زيرساختي به وجود آمده شد.
طبق گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيش از اين با توجه به اهميت سهولت دسترسي کليه دانشجويان، استادان ، محققين و کادر علمي دستگاه‌هاي کشور به شبکه‌هاي اينترنت پرسرعت، تفاهم نامه‌اي ميان وزارت ارتباطات و وزارت علوم به منظور توسعه و تکميل زيرساخت‌هاي مورد نياز دانشگاه‌ها منعقد شده بود.
وزارت ارتباطات از ابتداي دولت نهم تاکنون و در راستاي اجراي پروژه اتصال دانشگاه‌ها، مراکز آموزشي و تحقيقاتي به شبکه اينترنت از طريق فيبرنوري، از محل اعتبارات اين وزارت‌خانه و به صورت رايگان، ۳۲۷ دانشگاه را به فيبرنوري متصل و آماده بهره‌برداري کرده است.
علي رغم تمامي تلاش‌هاي صورت گرفته، از مجموع امکانات فراهم شده، صرفاً ارتباط اينترنت ۱۹۰ دانشگاه مورد بهره‌برداري قرار گرفته و مابقي بلااستفاده مانده است.
دکتر سليماني در نامه خود به وزير علوم، با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته دراين زمينه، اهتمام وزارت ارتباطات را در توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات، مطابق اهداف برنامه چهارم به ويژه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور دانسته است.
۱۲۸/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا