تماس هاي مشکوک براي دسترسي به سيم کارت مشترکان شايعه است

به گزارش خبرنگار موبنا اخيرا برخي تقاضاهاي مشکوک از سوي اشخاصي که ادعا مي کنند از مهندسين شرکت مخابرات هستند ، باعث ايجاد مزاحمت هايي براي کاربران تلفن همراه شده است. بر اين اساس ، کارشناسان به مشترکان هشدار داده اند : در صورتي كه با تلفن همراه شما تماسي برقرار شد و در آن …

به گزارش خبرنگار موبنا اخيرا برخي تقاضاهاي مشکوک از سوي اشخاصي که ادعا مي کنند از مهندسين شرکت مخابرات هستند ، باعث ايجاد مزاحمت هايي براي کاربران تلفن همراه شده است.
بر اين اساس ، کارشناسان به مشترکان هشدار داده اند : در صورتي كه با تلفن همراه شما تماسي برقرار شد و در آن شخص يا اشخاصي ادعا کردند كه از مهندسين شركت مخابرات يا (شبكه) هستند و قصد چك کردن خط شما را دارند و نيز از شما تقاضاي شماره گيري با دكمه ۹۰# يا ۰۹# يا هر عدد ديگر را کرده اند ،بدون هيچگونه شماره گيري فورا تماس را قطع كنيد.
به گفته اين کارشناسان، شركتي جعلي به اين وسيله به سيم كارت مشترکان دسترسي خواهد يافت و از طريق خط مشترک و با هزينه وي ، تماسهاي تلفني برقرار خواهد كرد.
طبق اين اخبار منتشره ، به تمامي كاربران تلفن همراه هشدار داده شده است که در صورتي كه با شما تماسي برقرار شد و در نمايشگر گوشي پيغام (XALAN) ظاهر شد، از پاسخ دادن به آن خودداري کرده و تماس را به سرعت قطع كنيد.
طبق اين اعلام، در صورت جواب دادن به تماس،گوشي مشترک ويروسي خواهد شد که اين ويروس اطلاعات IMEI وIMSI را از روي گوشي و سيم كارت موردنظر پاك كرده و اين امر باعث قطع ارتباط مشترک با شبكه تلفن همراه خواهد شد.
اما صابر فيضي مديرعامل شرکت مخابرات ايران با رد اين مطلب به خبرنگار موبنا گفت:
اين مسئله در شبکه مخابراتي کشور ما امکان پذير نيست و هيچ گونه نگراني در اين خصوص وجود ندارد.
وي با بيان اينکه انتشار ويروس تنها از طريق بلوتوث امکان پذير است يادآور شد: انتقال ويروس از طريق پيام کوتاه نيز امکان پذير بوده اما از طريق مکالمه غيرممکن است.
مهندس فيضي با بيان اينکه تاکنون چنين مواردي گزارش نشده و سندي در دست نيست ،از مشترکان تلفن همراه خواست       چنانچه به اين چنين مواردي برخورد کردند موضوع را به شرکت مخابرات گزارش دهند.
طبق اطلاعات واصله هم اكنون ميليونها گوشي موبايل در سراسر دنيا از اين طريق ويروسي شده اند .
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا