سرنوشت تعرفه تلفن همراه مبهم است

” علي مطهري ” نماينده مردم شبستر در گفت و گو با موبنا گفت :  در حال حاضر تعرفه گوشي تلفن همراه همان ۲۵درصد است اما فروشندگان ، واردكنندگان و صنوف مرتبط با اين كالا معتقدند كه اين تعرفه بايد به ۵ درصد كاهش پيدا كند تا بازار گوشي تلفن همراه از رونق بيشتري برخوردار …

” علي مطهري ” نماينده مردم شبستر در گفت و گو با موبنا گفت :  در حال حاضر تعرفه گوشي تلفن همراه همان ۲۵درصد است اما فروشندگان ، واردكنندگان و صنوف مرتبط با اين كالا معتقدند كه اين تعرفه بايد به ۵ درصد كاهش پيدا كند تا بازار گوشي تلفن همراه از رونق بيشتري برخوردار شود .
وي افزود : قيمت نهايي اين كالا را ميزان عرضه و تقاضاي بازار تعيين مي كند زيرا  تعيين تعرفه‌ در واقع براي كنترل قيمت است.
وي اظهار داشت که کميسيون ماده يک پيشتر تعرفه واردات گوشي تلفن همراه را از ۲۵ به ۱۰ درصد كاهش داده ولي هنوز  اين مصوبه ابلاغ نشده است.
مطهري گفت : وزارت صنايع به دليل حمايت از توليد داخل  بر تعرفه ۲۵ درصدي تاکيد دارد ولي بايد به اين نکته اشاره کرد که توليد داخل گوشي تلفن همراه در ايران طرحي شکست خورده است.
وي تصريح کرد که  توليد داخلي با توجه به رشد روز افزودن تقاضا نمي توانند نياز بازار کشور را تامين کند.
عضو کميسيون صنايع ومعادن مجلس افزود: در سال گذشته توليد داخل بسيار ناچيز بوده است و با اين توليدات حتي  نمي توان نياز بازار يکي از شهرستان هاي کوچک کشور را تامين کرد .
B / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا