۴۰۷ پروژه تلفن همراه در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

به گزارش موبنا همزمان با هفته دولت ، پنج هزار و ۶۴۵ پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر سه هزار و ۹۱۳ ميليارد و ۴۷ ميليون ريال مورد بهره‌برداري قرار مي گيرد.از ديگر پروژه‌هايي که در اين هفته افتتاح خواهد شد، مي‌توان به ۷۱۱ دفتر ICT روستايي، ۵۵۸ دفتر مخابرات روستايي و ۹۷۹ سايت تلفن …

به گزارش موبنا همزمان با هفته دولت ، پنج هزار و ۶۴۵ پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر سه هزار و ۹۱۳ ميليارد و ۴۷ ميليون ريال مورد بهره‌برداري قرار مي گيرد.
از ديگر پروژه‌هايي که در اين هفته افتتاح خواهد شد، مي‌توان به ۷۱۱ دفتر ICT روستايي، ۵۵۸ دفتر مخابرات روستايي و ۹۷۹ سايت تلفن همراه (BTS) اشاره کرد.
آذربايجان شرقي، کرمان و خراسان رضوي به ترتيب با ۸۰۳، ۷۵۹ و ۴۵۶ پروژه، رتبه‌هاي اول تا سوم را از نظر تعداد پروژه‌هاي افتتاحي به خود اختصاص داده‌اند.
همچنين استان‌هاي بوشهر، کرمان و آذربايجان شرقي نيز به ترتيب داراي بيشترين ميزان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي افتتاحي هفته دولت هستند.
براساس گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با توجه به سياست‌هاي اين وزارتخانه مبني بر فراهم آوردن شرايط مناسب براي دسترسي همگان به اطلاعات و فنآوري‌هاي نوين، بيشترين حجم افتتاح‌هاي هفته دولت مربوط به پروژه‌هاي مخابراتي در روستاها است.
در حال حاضر، بيش از ۲۴ ميليون و ۲۰۱ هزار خط تلفن ثابت در کشور داير شده که به واسطه آن، ضريب نفوذ اين نوع تلفن به ۶۱/۳۳ درصد رسيده که به دليل واگذاري به‌روز و نبود متقاضي،‌توسعه اين فناوري با کندي صورت مي‌گيرد.
از سوي ديگر با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط بخش دولتي و خصوصي، ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور به بيش از ۵۰ درصد و تعداد مشترکان اين نوع تلفن نيز به بيش از ۳۵ ميليون رسيده است.
۵۲ هزار و ۷۹۲ روستا از مجموع ۵۳ هزار روستاي کشور نيز از نعمت فناوري ارتباطي بهره‌مند شده‌اند که در شش هزار و ۱۱۳ عدد از اين روستاها، دفاتر ICT روستايي تأسيس و خدمات مخابرات، پست و پست بانک را به روستائيان ارايه مي‌کنند.
در زمان حاضر، پهناي باند بين المللي کشور به ۱۲ هزار و ۷۳۴ مگابيت بر ثانيه رسيده و تعداد پورت‌هاي داير شده نيز به ۳۹ هزار و ۴۳۶ عدد افزايش يافته است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا