معضل قاچاق حتي با کاهش تعرفه ۲۵ درصدي گوشي نيز ادامه خواهد داشت

“شهرام مرادبيگي” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : تا کنون هيچ گونه نظارت خاصي در بازار تلفن همراه کشور در مورد عرضه گوشي هاي قاچاق صورت نگرفته است و به موجب همين امر نيز ۹۰ درصد از گوشي هاي موجود در بازار را قاچاقچيان تامين مي کنند. وي افزود: اگر نهادهاي دولتي …

“شهرام مرادبيگي” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : تا کنون هيچ گونه نظارت خاصي در بازار تلفن همراه کشور در مورد عرضه گوشي هاي قاچاق صورت نگرفته است و به موجب همين امر نيز ۹۰ درصد از گوشي هاي موجود در بازار را قاچاقچيان تامين مي کنند.
 وي افزود: اگر نهادهاي دولتي در خصوص عرضه گوشي هاي قاچاق مبارزه جدي را با واردکنندگان غيرقانوني آغاز کنند حتي شرکت هاي قانوني هم مي توانند با تعرفه کنوني به فعاليت خود گسترش دهند.
اين کارشناس با اشاره به کاهش تعرفه کنوني تصريح کرد: کاهش تعرفه شايد بتواند باعث گسترده شدن فعالت واردکنندگان قانوني باشد ولي باز هم مانع از متوقف شدن قاچاقچيان نخواهد شد.
 اين  فعال بازار همچنين با اشاره به عدم حمايت سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان کالاي ارتباطي تلفن همراه اظهار داشت: روز به روز به حجم فروشگاه هاي فعال در بخش گوشي تلفن همراه و تجهيزات آن اضافه مي شود و با اين روند اميدواريم نهاد مستقلي براي کنترل بازار تلفن همراه ايجاد شود.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا