بيلينگ همراه اول در چند مرحله نهايي خواهد شد

وفا غفاريان در گفت و گو با خبرنگار موبنا در خصوص روند اجراي پروژه بيلينگ همراه اول ( صورتحساب گيري ) با توجه به آن که بيش از يک سال از زمان مورد تعهد پيمانکار براي اتمام آن مي گذرد ، اظهار داشت: اين پروژه همچنان در حال پيگيري است اما به دليل اهميت آن …

وفا غفاريان در گفت و گو با خبرنگار موبنا در خصوص روند اجراي پروژه بيلينگ همراه اول ( صورتحساب گيري ) با توجه به آن که بيش از يک سال از زمان مورد تعهد پيمانکار براي اتمام آن مي گذرد ، اظهار داشت: اين پروژه همچنان در حال پيگيري است اما به دليل اهميت آن ، هنوز به مقطع مشخص و نهايي نرسيده است.
وي با تاکيد بر اينکه اين پروژه در مرحله اول ، نياز اصلي به صدور صورتحساب مشترکان را مرتفع ساخته است، يادآور شد:بخش بين المللي پروژه بايد توسط شرکت هاي خارجي تامين شود که به دنبال انجام قرارداد با اين شرکت ها هستيم.
دکتر غفاريان با اشاره به پيچيدگي هاي پروژه که نيازمند بهره گيري از توان مضاعف داخلي است يادآور شد: صدور صورتحساب و محاسبه کارکرد مکالمات مشترکان در اين پروژه ، صد درصد به اتمام رسيده است و بخش بين المللي آن که مربوط به تامين تجهيزات مي شود به موازات در حال پيگيري است.
معاون وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه ارسال صورتحساب گيري در پروژه بيلينگ هم اکنون براي ۳۰ ميليون مشترک همراه اول طراحي شده است ، خاطرنشان کرد: سيستم صورتحساب گيري فعلي همراه اول جامع است.
وي افزود: لاوصولي بحثي کاملا متفاوت بوده و مربوط به عدم پرداخت بدهي مشترکان است و هيچ ارتباط مستقيمي با بيلينگ ندارد.
به گفته رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران بخش هايي چون مرکز تماس (call center ) و مرکز پشتيباني آن لاين مشتريان ( customer care ) در سيستم تکميلي جامع بيلينگ اضافه خواهد شد.    
شرکت صاايران پيمانکار پروژه بيلينگ اپراتور اول دولتي تلفن همراه کشور است که تاکنون نتوانسته است راه اندازي اين سرويس را به اتمام برساند.
مركز بيلينگ يا سيستم‌ يکپارچه صورت‌حساب‌گيري، قابليت محاسبه‌ دقيق كاركرد ماهانه مشتركان تلفن همراه و جلوگيري از هرگونه اشتباه، تقلب و ريزش مالي، در صورت‌حساب‌ها را دارد.
در مناقصه بيلينگ شرکت ارتباطات سيار دولتي ،صاايران از ميان شرکت هاي پرورش داده ها ، عصر دانش افزار و داده پردازي ايران با رقم پيشنهادي ۱۶۱ ميليارد تومان برنده اجراي اين پروژه شد که با نظارت سازمان بازرسي کل کشور اين مبلغ به ۱۱۰ ميليارد تومان کاهش يافت.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا