استفاده از تلفن همراه در مدارس بيمورد است

محمدحسين علمداري  در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که  استفاده نوجوانان از تلفن همراه  امري  مشكل زا  نيست، خاطر نشان کرد: ولي سوء استفاده  از اين وسيله جز اتلاف وقت كودكان و نوجوانان نتيجه ديگري نخواهد داشت.اين کارشناس با اشاره به اينکه  هر وسيله قابل استفاده براي انسان  داراي كاركرد مثبت و …

محمدحسين علمداري  در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که  استفاده نوجوانان از تلفن همراه  امري  مشكل زا  نيست، خاطر نشان کرد: ولي سوء استفاده  از اين وسيله جز اتلاف وقت كودكان و نوجوانان نتيجه ديگري نخواهد داشت.
اين کارشناس با اشاره به اينکه  هر وسيله قابل استفاده براي انسان  داراي كاركرد مثبت و منفي  است، خاطر نشان کرد: امروز آنچه موجب نارضايتي شده  رواج تلفن همراه نبوده بلکه  عدم بستر سازي فرهنگي  در خصوص استفاده از اين وسيله است.
 وي خاطر نشان کرد: استفاده بيش از حد يا غيراخلاقي از تلفن همراه ، همه ناشي ازفرهنگ استفاده از فناوري بوده،  فرهنگي كه بايد آموزش داده و نهادينه شود.
اين کارشناس ارشد خاطر نشان کرد: خانواده هايي که از کنترل رفتاري  فرزندان خودناتوانند حتي از طريق تلفن همراه نيز  نمي توانند در اين خصوص  اقدامي انجام دهند.
 علمداري گفت: چنانچه خانواده‌ها بتوانند رابطه کنترلي  مناسب با فرزندان خود ايجاد کنند ،واکنش به نوع  استفاده از تلفن همراه نيز تغيير خواهد کرد.
وي با بيان اين که فرهنگ جامعه  ما به اين شکل است که  اساسا ما هرگز به پيشگيري فكر نمي‌كنيم، ادامه داد: در حالي كه اگر تنها  رسانه‌ها در اين مورد و موارد مشابه آن آموزش ومسائل  لازم را به عموم  مردم ارائه  دهند، به‌طور طبيعي معضلات دراين خصوص كمتر خواهد شد.
اين کارشناس ارشد ارتباطات گفت: رسانه‌ها به‌ويژه راديو و تلويزيون مي‌توانند با برنامه‌سازي مناسب اين آموزش را منتقل  کنند، كاري كه به عنوان نمونه  درباره قوانين راهنمايي و رانندگي انجام شد و اثرات مطلوبي داشت.
وي ادامه داد: وضعيت امروز تلفن همراه، در گذشته در خصوص  تلفن‌هاي ثابت نيز  اتفاق افتاد به گونه اي که ابتداي رواج تلفن ثابت استفاده از آن تبديل به يك معضل اجتماعي شده بود و ميزان استفاده نادرست از آن بالا بود، اما به مرور زمان فرهنگ استفاده از آن در جامعه ايجاد شد و شكل طبيعي خود را به دست آورد.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا