دو خبر از زاين و وريزون

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، کاربران فلوريدا مي توانند از سرويس هاي مختلف اينترنتي با استفاده از شبکه پهن باند پر سرعت بهره مند شوند.مراحل راه اندازي اين شبکه ۲ سال طول کشيد و سخت افزارها و نرم افزارهاي پيشرفته اي در فلوريدا  به کار رفته است. ارايه …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، کاربران فلوريدا مي توانند از سرويس هاي مختلف اينترنتي با استفاده از شبکه پهن باند پر سرعت بهره مند شوند.
مراحل راه اندازي اين شبکه ۲ سال طول کشيد و سخت افزارها و نرم افزارهاي پيشرفته اي در فلوريدا  به کار رفته است.
ارايه اين شبکه مربوط به بخشي از سرمايه گذاري ۲۵۰ ميليون دلاري وريزون در فلوريدا طي ۱۸ ماه گذشته است.
از سال ۲۰۰۰ تا کنون وريزون ۸/۱ ميليارد دلار در اين منطقه سرمايه گذاري کرده است.
شرکت وريزون در سال ۱۹۸۳ در آمريکا تاسيس شد و دفتر مرکزي آن در شهر نيويورک قراردارد.
اين شرکت در زمينه ارايه سرويس هاي مختلف مانند اينترنت پهن باند ، تلويزيون ، سرويس هاي با سيم و بي سيم ارتباط از راه دور فعاليت مي کند.
درآمد اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۹۰ ميليارد دلار  و ميزان سود خالص آن در همين سال ۶ ميليارد و ۱۱۹ ميليون دلار اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت آمريکايي در سال ۲۰۰۷ ميلادي تقريبا ۲۳۹ هزار نفر گزارش شده است.
همچنين در خبرها آمده است که مدير بازاريابي زاين اعلام کرد  که نام برند سل تل زاين طي مراسم رسمي در تانزانيا به زاين گلوبال تغيير مي کند و اين تغيير برند ۱۵ کشور آفريقايي صورت مي گيرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”کانستنتين ماگاويلا”  افزود:در اين مراسم يک هزار بليت رايگان در ميان کاربران از شبکه هاي ارتباطي ديگر توزيع مي شود.
زاين شرکت ارتباط از راه دور چند مليتي است بطوري که کشورهاي خاورميانه،کويت،بحرين و عربستان سعودي در آن سهم دارند واين شرکت در  لبنان ،عراق،بورکينا فاسو،چاد،جمهوري کنگو،گابون ،کنيا،ماداگاسکارو چند کشور آفريقايي ديگر سرويس هاي خود را ارايه مي دهد.
“زاين” ارايه سرويس هاي اپراتوري را از سال ۱۹۸۳ در کويت آغاز کرده است و در حال حاضر سرويس هاي خود را در ۷ کشور خاورميانه و ۱۵ کشور آفريقايي ارايه مي دهد.
در سپتامبر سال گذشته گروه   MTC نام خود را به “زاين” تغيير داد وبزرگ ترين سهام دار اين شرکت مقامات کويتي هستند که ۶/۲۴ درصد سهام آن را عهده دار هستند.
در سال ۲۰۰۷ زاين ۷۵ درصد سهام “وسترن تلسيستم” را به قيمت ۱۲۰ ميليون دلار از غنا خريد و علاوه بر آن اپراتور عراقي ” Iraqna” را نيز به ارزش ۲/۱ ميليارد دلار خريداري کرد.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۳/۱ ميليارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۰۶ از ۱۱ درصد رشد برخوردار بوده است.
در فصل اول سال جاري تعداد کاربران اين شرکت ۷۰ درصد افزايش يافته است.
۱۳۴/ ۱۲/  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا