ادامه ممنوعيت سرويس هاي پيامک در جامو هند

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،به گفته يک مقام آگاه اين تصميم دولت بعد از آن اتخاذ شد که درگيري هاي فرقه اي به دليل اهداي زميني به هندوها در نزديکي معبد “آمارنات”در ايالت سرينگر بالا گرفت و در پي آن شش نفر کشته و ۱۰۰نفر  ديگر از شورشيان زخمي شدند.وي افزود:اين درگيري …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،به گفته يک مقام آگاه اين تصميم دولت بعد از آن اتخاذ شد که درگيري هاي فرقه اي به دليل اهداي زميني به هندوها در نزديکي معبد “آمارنات”در ايالت سرينگر بالا گرفت و در پي آن شش نفر کشته و ۱۰۰نفر  ديگر از شورشيان زخمي شدند.
وي افزود:اين درگيري ها با ارسال پيامک از سوي شورشيان به ديگران و جذب افراد ديگر براي شرکت در اين اعتصاب شدت گرفت.
 معبد “آمارنات”يکي از قديمي ترين معابد در هند است که در جامو و کشمير منطقه مورد مناقشه هندو پاکستان، قرار دارد.
اين معبد بيش از ۵هزار سال قدمت دارد و يکي از اسطوره هاي باستاني هندوها به شمار مي آيد.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزارو ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
در ماه مي ۶۲/۸ ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد.
در حال حاضر تعداد کل کاربران هند ۹/۲۷۷ ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهيانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند۱۲اپراتور فعال دارد.
رتبه دوم بازارآسيا در اختيار هند مي باشد.همانند چين بازارارتباطي اين کشورنيزدرچنبره شبکه gsmمي باشدبه طوريکه سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.اين کشور۱۲اپراتور فعال دارد.
فروش تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ در مدت مشابه سال گذشته در اين کشور حدود دوبرابر شده است و از ۴۵ميليون به ۹۰ميليون دستگاه رسيده است.
۱۳۴/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا