قطعيت عرضه سهام مخابرات در روز شنبه و جزئيات آخرين تصميمات

علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به اين نكته كه با ارايه گزارش‌هاي حسابرسي شده شركت مخابرات هم‌اكنون توپ در زمين بورس است اظهار داشت: شب گذشته در خصوص آخرين بررسي‌ها براي عرضه تا ۵ درصد از سهام شركت مخابرات جلسه‌اي برگزار شد و طي آن گزارش‌هاي حسابرسي …

علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به اين نكته كه با ارايه گزارش‌هاي حسابرسي شده شركت مخابرات هم‌اكنون توپ در زمين بورس است اظهار داشت: شب گذشته در خصوص آخرين بررسي‌ها براي عرضه تا ۵ درصد از سهام شركت مخابرات جلسه‌اي برگزار شد و طي آن گزارش‌هاي حسابرسي و پيش‌بيني سود سهام مخابرات بررسي شد كه مسايل موجود امروز حل و فصل مي‌شود.
وي از انتشار كليه اطلاعات شركت مخابرات از جمله گزارش‌ مجمع عمومي فوق‌العاده در خصوص افزايش سرمايه شركت مخابرات خبر داد و به لزوم حل دو بند گزارش حسابرسي تاكيد كرد.
مديرعامل بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه با بيان اين مطلب كه در بندهاي گزارش حسابرسي شركت مخابرات در ابهام وجود دارد كه بايد حل شود اظهار داشت: ابهام اول در خصوص افزايش سرمايه است بدين ترتيب كه با وجود اعمال افزايش سرمايه، شركت مخابرات بايد ۳۴۵ ميليارد تومان در شركت‌هاي تابعه افزايش سرمايه مي‌داد كه در اين رابطه هنوز تشريفات قانوني انجام نشده و به حساب دولت منظور نشده است.
رحماني به لزوم شفاف‌سازي اين بند تاكيد كرد و گفت: شركت بورس در اين باره طي نامه‌اي درخواست كرده كه اين بند به لحاظ حقوقي مورد بررسي قرار گيرد زيرا هر مبلغي كه به سرمايه منظور نشده باشد بعد از عرضه سهام متعلق به همه سهامداران است.
وي در خصوص دومين ابهام موجود در گزارش‌هاي شركت مخابرات به فارس گفت: طبق صورت جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده حدود مبلغ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان بابت اعتبارات سرمايه‌گذاري شركت‌هاي استاني مخابرات منظور شده كه بايد طي سال‌هاي ۸۷ و ۸۸ به سرمايه منظور شود و با توجه به ورود سرمايه‌گذاران جديد، بايد تكليف اين مبلغ نيز مشخص و روشن شود زيرا انقال اينمبلغ به سرمايه دولت بدون رعايت حقوق ديگر سهامداران ميسر نخواهد بود.
مديرعامل شركت بورس افزود: در رابطه با اين موضوع نيز خواسته شده كه يا اين مبلغ به عنوان كمك بلاعوض دولت براي توسعه مخابراتي روستايي و يا به عنوان وجوه اداره شده و يا وام منظور شود.
وي افزود: در غير اين صورت در سال هاي آينده نيز دولت بابت توسعه شبكه روستايي با اختصاص اعتبارات در تركيب سهامداري شركت مخابرات حضور خواهد داشت كه با توجه به عرضه سهام اين روند غيرمنطقي است و از سوي ديگر بايد حقوق سهامداران رعايت شود.
رحماني خاطرنشان كرد: سود هر سهم شركت مادر ۲ تومان و سود تلفيقي ۱۷ تومان است كه بايد سهامداران به اين نكته توجه كنند.
به گفته وي جزئيات اين ارقام امروز در پايگاه اطلاع‌رساني شركت بورس منتشر خواهد شد.
رحماني در پاسخ به اين سوال كه با وجود اين دو بند آيا مشكلي در عرضه سهام شركت مخابرات پيش نخواهد امد تصريح كرد: اين دو مورد قابل حل و فصل بوده و در عرضه سهام مخابرات مانعي ايجاد نخواهد كرد.
وي به قطعي بودن عرضه تا ۵ درصد از سهام شركت مخابرات در روز شنبه آينده اشاره كرد و در پاسخ به سوالي در خصوص حجم مبناي شركت مخابرات گفت: با توجه به عرضه تا ۵ درصد از سهام و شناور شدن ۲ ميليارد و ۲۵۰ ميليون سهم مخابرات، حجم مبناي اين شركت ۱۸ ميليون سهم در نظر گرفته شد تا با بررسي وضعيت بازار، در صورت لزوم بررسي‌ها براي تثبيت يا تغيير اين ميزان حجم مبنا به عمل آيد.
مديرعامل شركت در خاتمه از عرضه ۵ درصد ديگر از سهام شركت مخابرات در صورت كشش بازار خبر داد و گفت: طبق توافق به عمل آ«ده با سازمان خصوصي‌سازي، بعد از عرضه اوليه و ۵ درصدي سهام شركت مخابرات در روز شنبه، بر مبناي تقاضاي بازار و به تدريج ۵ درصد ديگر از سهام شركت مخابرات در بورس عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا