هند مجوز۳G خود را به مزايده مي گذارد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”آنديموتوراجا”وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هند که دريک مصاحبه مطبوعاتي سخن مي گفت، افزود : درمرحله اول سه تا پنج مجوز ارايه خواهد شد و در فاز دوم طرح نيز بيش از پنج مجوز به مزايده گذاشته خواهد شد.وي افزود : دومجوز در اين مزايده زود تر از …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”آنديموتوراجا”وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هند که دريک مصاحبه مطبوعاتي سخن مي گفت، افزود : درمرحله اول سه تا پنج مجوز ارايه خواهد شد و در فاز دوم طرح نيز بيش از پنج مجوز به مزايده گذاشته خواهد شد.
وي افزود : دومجوز در اين مزايده زود تر از موعد مقرر براي اپراتورهاي BSNLوMTNL رزرو شده است و خيلي سريع به اين  اپراتورها واگذار خواهد شد.
اجا درادامه خاطر نشان کرد: هزينه اي که دو اپراتور پرداخت خواهند کرد ، بالاترين قيمت پيشنهادي در مزايده خواهد بود.
BSNL دراين باره اعلام کرد: مقامات اين شرکت اميدوارند  با کسب اين مجوز بتوانند تا ۶ماه آينده سرويس هاي فناوري نسل سوم را در اختيار کاربران قرار دهند.
هند از نظر مناطق ارتباطي به ۲۲منطقه اصلي جغرافيايي تقسيم مي شود و  در حال حاضر مجوز فناوري نسل سوم در فرکانس ۶۰مگاهرتز را در اختيار دارد که با توجه به آن مي تواند سرويس هاي WCDMAو CDMAرا در اختيار کاربران اين کشور بگذارد.
وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات هند همچنين اعلام کرد که ارايه  سرويس شماره هاي قابل انتقال را در دستور کار خود دارد.
هند از نشظر تعداد کاربران پس از چين رتبه دوم بازارآسيا را در اختيار دارد و  بازارارتباطي اين کشوروابسته به شبکه gsmاست بطوري که سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.
در حال حاضر هندا با ۱۲ اپراتور فعال ۹/۲۷۷ ميليون کاربر تلفن همراه دارد.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا