سرمايه گذاري ۷۰ميليون دلاري سل تل درزامبيا

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،سل تل در گزارش خود اعلام کرد که در نظر دارد تعداد کاربران خود را با اين سرمايه گذار ي از دو ميليون و ۳۰۰ هزار کنوني را تا پايان سال جاري به ۲ ميليون  700 هزار نفر برساند.سل تل همچنين در گزارش خود سود خالص اين اپراتور، …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،سل تل در گزارش خود اعلام کرد که در نظر دارد تعداد کاربران خود را با اين سرمايه گذار ي از دو ميليون و ۳۰۰ هزار کنوني را تا پايان سال جاري به ۲ ميليون  700 هزار نفر برساند.
سل تل همچنين در گزارش خود سود خالص اين اپراتور، در شش ماهه منتهي به ژوئن ۲۰۰۸ ميلادي را ۳۴ميليون و ۳۰۰هزار دلار اعلام کرد و افزود : اين ميزان سود نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۰۷ميلادي ، چهار ميليون  و ۴۰۰هزار دلار افزايش داشته است.
ميزان سود ناخالص اين شرکت در سال گدشته ميلادي  29ميليون  و ۹۰۰هزار دلار بوده است.
در ادامه اين گزارش آمده است سهامدار اصلي سل تل اپراتور زاين است که ۷۸.۹ درصد سهام را در اختيار دارد و ۲۰درصد سهام اين اپراتور  شناور و ۱.۱ درصد آن در اختيار شرکت مالي بين المللي است.
يک مقام آگاه در اين باره گفت: تعرفه بالاي واردات زيربناها ي شبکه  اجراي ۲۵درصد از طرح هاي پرژه را دچار اختلال کرده است.
وي افزود:سل تل در بيانيه اي از دولت خواسته است که علاوه بر کاهش تعرفه ،مجوز فناور ي نسل سوم را نيز در اين کشور واگذار کند.
بر اساس امار منتشر شده، سل تل اپراتور اول زامبيا تا پايان سال گذشته  78 درصد از سهم بازار اين کشور را در اختيار داشته است.
زاميبا سه اپراتور ارتباطي دارد و ضريب نفوذ تلفن همراه در آن با بيش از دو ميليون کاربر تنها ۲۱درصد اعلام شده است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا