ساخت‌وساز ساختمان علت اختلال آنتن‌دهي شبكه‌ي تلفن همراه در برخي مسيرهاست

سيدحسن رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه تعداد آنتن‌هايي كه درماههاي اخيرجمع‌آوري شده از نصب آن بيش‌تر است؛ مخالفت شهروندان با نصب آنتن ها را دليل اصلي اين امر دانست. وي اظهار كرد: وضعيت ارتباطي و آنتن‌دهي شبكه‌ي تلفن همراه در برخي مسيرها در مقاطعي از زمان مناسب …

سيدحسن رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه تعداد آنتن‌هايي كه درماههاي اخيرجمع‌آوري شده از نصب آن بيش‌تر است؛ مخالفت شهروندان با نصب آنتن ها را دليل اصلي اين امر دانست.
وي اظهار كرد: وضعيت ارتباطي و آنتن‌دهي شبكه‌ي تلفن همراه در برخي مسيرها در مقاطعي از زمان مناسب است اما در زمان‌هايي به دليل ساخت‌وسازهايي كه انجام مي‌شود ارتباط‌ دچار مشكل مي‌شود و اين ساختمان‌هاي جديد مسيرهاي تشعشعي آنتن‌ها را تغيير مي‌دهد.
او حجم جمعيتي را از ديگر عوامل موثر در اين زمينه دانست و گفت: بافت شهري، نقاط تجاري و غيرتجاري همه از جمله عواملي كه در اين زمينه مشكلاتي ايجاد مي‌كند چون ميزان ترافيك، خود امكان دسترسي را كم‌تر و يا بيش‌تر مي‌كند اما ما سعي در برطرف كردن آن داريم.
وي مهم‌ترين مشكل در اين زمينه را همكاري نكردن شهروندان براي گرفتن فضا براي ايجاد سايت عنوان و اظهار كرد: براي پوشش كامل و آنتن دهي بهتر بايد سايت ايجاد كنيم اما زماني كه شهروندان به ما كمك نمي‌كنند و همكاري لازم را در اين زمينه انجام نمي‌دهند و فضاهاي خالي پشت بام‌ منازل را در اختيارمان قرار نمي‌دهند ما چگونه مي‌توانيم در اين زمينه موفق عمل كنيم؟
معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيارايران تملك‌ها و در اختيار گرفتن فضاهايي كه بايد سايت‌ها در آنجا ايجاد شوند را عاملي مهمي برشمرد و تصريح كرد: البته اطلاع‌رساني اشتباه موجب ايجاد تصور نادرست در ذهن مردم نسبت به اين آنتن‌ها شده كه بعضا از سوي رسانه‌اي عنوان مي‌شود؛ بنابراين نگراني‌هايي كه در جامعه توسط رسانه‌ها ايجاد مي‌شود خود مهمترين عامل در اين زمينه محسوب مي‌شود.
او گفت: اگر امواج تلويزيون جز فركانس سبز و بي‌خطر محسوب مي‌شود، آنتن‌ها نيز مثل همان است چون اين دو، فركانسي حدود ۹۰۰ دارند و اين در حالي است كه تلفن همراه و تشعشات ناشي از آن بيش‌تر براي انسان خطرناك است.
رضوي در بخشي از سخنان خود اظهار داشت: سازمان‌ها يا وزارتخانه‌ها نامه‌هايي مبني بر اين كه پوشش تلفن همراه در ساختمانشان كامل نيست ارسال مي‌كنند اما از طرف ديگر ما با عدم همكاري‌ مواجه هستيم كه مانع كارمان شده و مشكل‌ساز مي‌شوند.
وي خاطر نشان كرد: ما مشكلاتمان را در اين زمينه با شهرداري حل كرديم اما هنوز نگراني‌هايي در زمينه تعاملاتمان با شهروندان وجود دارد كه اميدواريم مردم به نداشتن خطر اين آنتن‌ها مطمئن شوند و مانع از نصب آنتن‌ها كه به نفع خودشان است نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا