آنتن‌هاي BTSنصب شده، استاندارد وايمن است

مديركل امور حفاظت در برابر اشعه مركز نظام ايمني هسته‌يي كشور با تاكيد بر نظارت كامل اين اداره بر ايمني آنتن‌هاي BTS گفت: آنتن‌هاي نصب شده بر روي بام‌هاي منازل استاندارد بوده و خطري ندارد. دكتر محمدرضا كاردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه زندگي روزمره انسان با …

مديركل امور حفاظت در برابر اشعه مركز نظام ايمني هسته‌يي كشور با تاكيد بر نظارت كامل اين اداره بر ايمني آنتن‌هاي BTS گفت: آنتن‌هاي نصب شده بر روي بام‌هاي منازل استاندارد بوده و خطري ندارد.
دكتر محمدرضا كاردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه زندگي روزمره انسان با استفاده از پرتوها آميخته است، اظهار كرد: اين پرتوها خطراتي به دنبال دارد كه انسان آن را پذيرفته است. بايد تمامي قوانين و توصيه‌هاي ايمني را رعايت كنيم تا كمترين آسيب‌ها را از اين امواج متحمل شويم به عنوان مثال مي‌توان با رعايت توصيه‌هاي ايمني در ارتباط با ماكروفر، تلفن همراه و … از بسياري از مشكلات پيشگيري كرد.
مدير كل امور حفاظت در برابر اشعه كشور با اشاره به اين كه به هر حال استفاده از هر تكنولوژي‌ جديد، خطرات و مشكلات خاص خود را به دنبال دارد، افزود: نصب آنتن‌هاي BTS شبكه تلفن همراه اجتناب ناپذير است، اما براي نصب آنها استانداردهاي لازم بايد رعايت شود. بنابراين در فواصل مختلف، مقدار و شدت امواج الكترو مغناطيسي بايد از حدود مشخص شده استاندارد پايين‌تر باشد.
دكتر كاردان با بيان اين كه امور حفاظت در برابر اشعه مركز نظام ايمني هسته‌يي كشور متولي نظارت بر آنتنهاي BTS است، خاطر نشان كرد: شركت هاي تلفن همراه از سوي وزارت ارتباطات موظف به كسب مجوز از سوي سازمان انرژي اتمي براي نصب آنتن‌ها شده‌اند و با توجه به نظارت اين مركز تاكنون هيچ موردي بالاتر از استاندارد نديده‌ايم.
وي اضافه كرد: نصب آنتنهاي موبايل بر روي بام منازل و نزديكي آنها با رعايت استاندارد ملي هيچ مشكلي به دنبال ندارد و در مجموع مقدار پرتوي كه افراد جامعه دريافت مي‌كنند ، نبايد از حد استاندارد عبور كند.
دكتر كاردان درباره استفاده از هندزفري در كاهش خطرات امواج تلفن همراه به ايسنا گفت: به نظر مي‌رسد استفاده از هندزفري با ايجاد فاصله بين امواج و مغز بهتر از استفاده سيستم از موبايل است و در كل هر چه ارتباط با سيم و بدون استفاده از امواج باشد، بهتر و كم خطرتر است.
وي با بيان اين كه پرتوگيري پزشكي يكي از مسايل مهم در پرتوگيري در كشور است، گفت: پرتوگيري پزشكي به پرتوگيري افراد به هنگام تشخيص يا درمان بيمار گفته مي‌شود كه تشخيص ضرورت اين كار بر عهده پزشك است كه سود پرتوگيري از زيان آن بيشتر خواهد بود. مدير كل امور حفاظت در برابر اشعه كشور ادامه داد: در اين ميان، كمترين مقدار پرتوگيري در مقابل كيفيت بالاي تصوير نكته‌اي بسيار حائز اهميت محسوب مي‌شود كه چنانچه متولي بحث بهينه سازي را به طور جدي در كشور نهادينه كنيم به مقدار زيادي، پرتوگيري افراد جامعه را كاهش مي‌دهيم كه موجب ارتقاي سطح سلامت كشور خواهد شد.
دكتر كاردان با تاكيد بر اين كه مردم بايد هنگام راديولوژي توصيه‌هاي راديولوژيست‌ها و پزشكان هسته‌يي را مورد توجه قرار دهند، تصريح كرد: متاسفانه برخي‌ افراد علاقه دارند كه تحت يك سري آزمايش‌هاي تشخيص پزشكي و پرتونگاري قرار بگيرند در حالي كه صرفا بايد در موارد لازم و با تشخيص پزشكان نسبت به انجام اين قبيل آزمايش‌ها اقدام كرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا