نوکيا ۴۰ گوشي سبز ارايه مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پلاست مارت”، شرکت نوکيا با هدف تبديل کردن تلفن همراه به يک زيست تجزيه پذير، در سال جاري گوشي هاي سازگار با محيط زيست را ارايه مي دهد.اين تلفن هاي همراه سبز از پوشش هاي تجزيه پذير و باتري هاي قابل بازيافت تشکيل شده …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پلاست مارت”، شرکت نوکيا با هدف تبديل کردن تلفن همراه به يک زيست تجزيه پذير، در سال جاري گوشي هاي سازگار با محيط زيست را ارايه مي دهد.
اين تلفن هاي همراه سبز از پوشش هاي تجزيه پذير و باتري هاي قابل بازيافت تشکيل شده اند و مواد مخرب محيط زيست در آنها به کار نرفته است.
با به کار گرفتن مواد زيستي مانند اسيد پولي لاکتيک و مواد گياهي در تلفن هاي همراه اجزاي تجديد نشدني در آنها کاهش مي يابد.
نوکيا همچنين درصدد جا انداختن فرهنگ بازيافت تلفن هاي همراه و اجزاي آن در بازار است.
اين شرکت همچنين با ارايه باتري ها و شارژرهايي که از مواد طبيعي براي شارژ باتري گوشي استفاده مي کنند، انرژي مصرفي را تا سال ۲۰۱۰ تا ۵۰ درصد کاهش مي دهد.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شد، دفتر مرکزي آن درشهر “اسپو”  قراردارد و درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
سهام شرکت نوکيا در فصل دوم ۲۰۰۸ در بازارهاي جهاني به ۴۸ درصد رسيد و سود خالص آن در اين بازه زماني نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۶ درصد افزايش يافت.
اين شرکت پيش بيني کرده است که تا پايان سال ۲۰۰۸ سهام خود را ۱۰ درصد افزايش دهد.
 تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا