سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران تاكيد كرد:

طرح شبكه‌هاي نسل آينده (NGN) چالش‌هاي زيادي دارد و بايد با ايجاد طرح تجاري، ملاحظات قانوني و مديريتي آن نيز ديده شود، اما نظر مركز تحقيقات مخابرات اين است كه حداكثر طي يك تا دو سال آينده طرح جمع‌بندي شود.عباس ظريفكار – سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري …

طرح شبكه‌هاي نسل آينده (NGN) چالش‌هاي زيادي دارد و بايد با ايجاد طرح تجاري، ملاحظات قانوني و مديريتي آن نيز ديده شود، اما نظر مركز تحقيقات مخابرات اين است كه حداكثر طي يك تا دو سال آينده طرح جمع‌بندي شود.
عباس ظريفكار – سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علت طرح پروژه‌ي شبكه‌هاي نسل آينده (NGN) در مركز تحقيقات مخابرات ايران را اجتناب‌ناپذيري از رفتن به سوي شبكه‌ها‌ي نسل جديد عنوان و اظهار كرد: براي رسيدن به يك طرح كلان NGN كه اجزاي آن ارتباط منطقي داشته باشند، تعاملات جدي از يك سال پيش، بين مركز تحقيقات و شركت مخابرات ايران وجود داشته و طرح كلان NGN در نتيجه‌ي جلسات برگزار شده در مركز ترسيم شده است.
او ادامه داد: وظيفه‌ي مركز تحقيقات مخابرات ايران در مورد اين طرح اين است كه بخش‌هاي تحقيقاتي مختلف آن را به نحوي كه ارتباط آن‌ها به شكل مناسب ديده شود به اجرا درآورد؛ در اين راستا فعاليت تجهيز آزمايشگاه در مركز در جهت رسيدن به روال‌هاي آزمون سيستم‌هايي كه در NGN نياز است و همچنين تهيه‌ي RFP پايلوت ميداني NGN در سه استان فارس، قزوين و تهران و نظارت بر اجرا و نهايي‌سازي آن بر عهده‌ي مركز گذاشته شده است.
او با بيان اين كه اجراي ديگر بخش‌هاي طرح كلان NGN در دست اقدام است، خاطرنشان كرد: قسمت اعظم RFPهاي طرح زيرمجموعه‌ي NGN تهيه شده که طي يك برنامه زماني در مركز اجرا مي‌شود.
به گفته‌ي وي برون‌سپاري کردن انجام بخش‌هاي مختلف طرح NGN و يا انجام آن‌ها توسط مرکز به ذاتشان بستگي دارد و برحسب مورد تصميم گرفته مي‌شود كه مركز آن‌ها را اجرا كند يا برون‌سپاري نمايد ولي طبيعتا عمده‌ي فعاليت‌ها به صورت فراخوان و توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود.
ظريفكار درخصوص فراخوان برون‌سپاري پروژه تصريح كرد: تا زماني كه شرح خدمات و صورت مساله‌ كاملا واضح نشده باشد آن را فراخوان نمي‌كنيم و در صورت نهايي شدن هر بخش با حفظ تقدم و تاخر موضوع فراخوان مي‌شود.
او در پايان با اشاره به اين كه براي طرح NGN حدود ۸۰ جلسه كارشناسي برگزار شده است، در پاسخ به اين سؤال كه چرا فارس، تهران و قزوين به عنوان منطقه‌ي ميداني طرح انتخاب شده‌اند خاطر نشان كرد: شرکت مخابرات ايران با توجه به پتانسيل‌هاي موجود اين سه استان و ديگر جنبه‌هاي فني براي اجراي پايلوت طرح تصميم به انتخاب آن‌ها گرفته است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا