عدم کاهش تعرفه واردات ، بازار گوشي تلفن همراه را راکد کرده است

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:در شرايط کنوني نبايد انتظار نوسان قيمت چشمگيري را در بازار گوشي هاي گارانتي دار داشته باشيم؛ چرا که تعديل قيمت اين نوع گوشي ها بستگي به تعيين کاهش تعرفه واردات آن دارد. وي با بيان اينکه تا زمان اعلام تعرفه جديد، بازار تلفن …

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:در شرايط کنوني نبايد انتظار نوسان قيمت چشمگيري را در بازار گوشي هاي گارانتي دار داشته باشيم؛ چرا که تعديل قيمت اين نوع گوشي ها بستگي به تعيين کاهش تعرفه واردات آن دارد.
وي با بيان اينکه تا زمان اعلام تعرفه جديد، بازار تلفن همراه شرايط اين چنيني را با نوسانات بسيار ناچيز خواهد داشت، تصريح کرد: هم اکنون ۹۰ درصد سهم بازار متعلق به گوشي هاي قاچاق است که از مجاري غيرقانوني وارد کشور مي شود.
تعرفه گوشي تلفن همراه حدود دو سال گذشته با هدف حمايت از توليد داخلي از چهار به ۶۰ درصد افزايش يافت که به دليل محقق نشدن برنامه توليد داخلي و نيز گسترش قاچاق، اواخر سال گذشته از ۶۰ به ۲۵ درصد کاهش يافت.
چندي پيش کميسيون ماده يک تعرفه ۱۰ درصدي را براي واردات گوشي به هيات وزيران پيشنهاد داد که مورد موافقت هيات دولت قرار نگرفت.
هم اکنون تعرفه ۲۵ درصدي براي واردات گوشي تلفن همراه به گمرک ابلاغ شده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا