ادعاي يکي از تدوين کنندگان لايحه جرايم رايانه اي درباره مزاحمت هاي موبايلي

“رضا پرويزي ” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با مقصر دانستن سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در زمينه بروز مزاحمت هاي موبايلي گفت: در اين زمينه خلاء قانوني وجود ندارد و تنها نحوه اجراي قانون است که از جانب متولي آن ناديده گرفته شده است.اين کارشناس ارشد حقوق با اشاره به گسترش ارايه …

“رضا پرويزي ” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با مقصر دانستن سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در زمينه بروز مزاحمت هاي موبايلي گفت: در اين زمينه خلاء قانوني وجود ندارد و تنها نحوه اجراي قانون است که از جانب متولي آن ناديده گرفته شده است.
اين کارشناس ارشد حقوق با اشاره به گسترش ارايه سيم کارت هاي اعتباري بدون ضابطه در کشور ، اظهار داشت: سازمان تنظيم مقررات با بي توجهي به قوانين مصوب ، دست اپراتور ها را براي انجام هر نوع تخلفي باز گذاشته است .
پرويزي گفت که  وجود رقابت ناسالم ميان اپراتور بزرگ دولتي، با ديگر اپراتورها نيز مي تواند يکي از دلايل رعايت نکردن قوانين مربوط به مزاحمت هاي تلفني باشد .
وي يادآور شد: سازمان تنظيم مقررات بايد مکانيزم محکم تري را براي اپراتور ها ايجاد کند تا آنها موظف به اجراي صحيح قوانين شوند.
تدوين کننده قانون جرايم رايانه اي به فعال سازي سيم کارت هاي اعتباري در شبکه قبل از ثبت سند مالکيت اشاره کرد و گفت:نبود مالک حقيقي در اين نوع سيم کارت ها ، دست متخلفان را براي ارتکاب جرم باز مي گذارد که بهتر است سازمان تنظيم مقررات در اين خصوص چاره اي بينديشد.
اين در حالي است که طبق گفته مديران ارشد سازمان تنظيم مقررات، فعال سازي سيم کارت مشترکان تلفن همراه قبل از ثبت رسمي سند و مالکيت، تخلف اپراتور  محسوب مي شود.
۱۱۷/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا