يک هفته با موبايل ايراني

اين ادعا که درآمد دولت با وجود گران شدن تعرفه پيامک، کم شده است، يکي از تردستي هاي وزارت موبايل است که عقل آدم هاي معمولي با بهره هوشي متوسط به آن قد نمي  دهد و به همين دليل هم بايد چشم بسته آن را پذيرفت و  خدا را شکر کرد که تيغ سازمان بازرسي …

اين ادعا که درآمد دولت با وجود گران شدن تعرفه پيامک، کم شده است، يکي از تردستي هاي وزارت موبايل است که عقل آدم هاي معمولي با بهره هوشي متوسط به آن قد نمي  دهد و به همين دليل هم بايد چشم بسته آن را پذيرفت و  خدا را شکر کرد که تيغ سازمان بازرسي براي کاهش نرخ پيامک، نبريد.
خبر ديگر هم اين بود که به دليل ارزان شدن تعرفه خدمات و كاهش هزينه انتقال سند سيم‌كارت‌هاي اعتباري ،  درآمد برج نشينان موبايل ايراني بين  10 تا ۱۲ ميليارد تومان کاهش يافته است.
نتيجه منطقي اين که ؛ گران شدن تعرفه پيامک بر خلاف آنچه که بدخواهان و هوچي گرها مي گويند؛ نه تنها سودي براي برج نشينان و وزارت موبايل نداشته است، بلکه باعث شده تا ضرر هم بدهند ، اما از جايي که وزارت موبايل و برج نشينان همراه ،مبالغ کمتر از يک ميليارد تومان را به حساب نمي آورند ، معلوم نکرده اند  که بالاخره ۱۰ ميليارد تومان يا ۱۲ ميليارد تومان ناقابل را از دست داده اند.
فعال شدن سرويس تشخيص موقعيت مكاني مشترك برروي تلفن همراه   و همچنين فراهم شدن امکان ارسال و دريافت خودکار “اي ميل” از طريق تلفن همراه هم دو خبر خوش موبايل ايراني بودند که نشان مي دهند وزارت موبايل ، به چيزهاي بي اهميتي مثل GPS و E-mail  هم بي توجه نيست و قرار است آنها را هم مثل سرويس هاي GPRS  و MMS راه اندازي کند .
يک منبع آگاه در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: اگر طرف قرارداد خارجي مشکل ساز نشود، مجري داخلي هم سر وقت کارش را انجام بدهد ، آيين نامه آنها هم تصويب شود اين سرويس ها احتمالا در آينده اي نزديک راه اندازي مي شوند .
خبر خوب ديگر براي موبايل ايراني اين بود که بالاخره توليدکنندگان ايراني گوشي موبايل با حذف  بند(و) تبصره ۷ قانون بودجه سال۱۳۸۶ از بلاتکليفي درآمدند و به زودي  گوشي هاي ساخت آنها  به بازار مي آيد و مردم مجبور نيستند با گوشي هاي وارداتي در شبکه موبايل ايراني سرگردان شوند.
همان منبع مطلع قبلي در اين باره هم گفت: اگر گوشي هاي وارداتي رجيستر شوند و قاچاقچيان دست از سر بازار بردارند و دولت هم مثل هميشه از توليد داخل حمايت کند و مهمتر از همه اين که ؛ مردم حاضر شوند بابت اين گوشي ها پول بپردازند، تا پايان برنامه ششم  يا هفتم حدود ۳۰- ۴۰ هزار دستگاه  گوشي موبايل ايراني به بازار عرضه مي شود  که نه تنها پاسخگوي نياز داخل است بلکه مي توانيم گوشي هايمان را هم به ديگر کشورها صادر کنيم!
ارائه  نرم افزار پيام رسان فارسي به صورت ناقص و نصب آن روي گوشي هاي مشترکان همراه اول هم خبر ديگري از موبايل ايراني بود که  علاوه بر فشرده کردن پيامک هاي فارسي مي تواند کارهاي ديگري از جمله ، ارسال نکردن پيامک براي موبايل هاي ايرانسل و تاليا و تخريب اعصاب مشترکان انجام بدهد. 
در ضمن در اين هفته يک خبر شگفت انگيز هم منتشر شد که عبارت بود از جريمه کردن پيمانکار سرويس GPRS .
يک مقام مسئول در وزارت موبايل در باره برخورد با صاايران گفت: اين شرکت را جريمه مي کنيم تا پيمانکاران بخش خصوصي بدانند که ما شوخي نداريم و اگر لازم باشد خودي ها را هم جريمه مي کنيم .
در عين حال يک مقام مسئول در پروژه تاريخي GPRS گفت: جريمه که سهل است ، ما را اگر  تنبيه هم بکنند ، فرقي نمي کند چون اين خارجي هاي از خدا  بي خبر تجهيزات به ما نداده اند و باعث شدند تا روابط ما با وزارت موبايل شکرآب شود …
ديگر خبرهاي اين حوزه در هفته گذشته عبارت بودند از : افزايش  ظرفيت شبکه تلفن همراه اپراتور اول به بيش از ۳۰ ميليون شماره و فراهم نبودن زيرساخت‌ مورد نياز دريافت شكايات مشتركان از طريق پيامك که نشان مي دهد زيرساخت هاي موبايل ايراني فقط به درد واگذار کردن سيم کارت مي خورد و قادر نيست انتقادات و شکايات را جابه جا کند.
مشترکان محترم موبايل ايراني مي توانند شکايات خود را  به صورت مکتوب و با استفاده از شبکه پستي يا پيک موتوري به برج موبايل ايراني ، ارسال نمايند.
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا