نرم افزارهاي جديد پيامک فارسي دو هفته ديگر ارايه مي شود

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،”حميدرضا ربيعي”- مجري ساخت نرم افزار پيامک فارسي-در نشستي مطبوعاتي با بيان اينکه همراه اول به دنبال ارائه خدمات ارزش افزوده است،اظهارداشت: همراه اول به منظور ارايه خدمات مختلف و ايده هاي جديد بايد آزمايشگاهي ايجاد کند تا تمام ايده ها را ارزيابي کرده و در سطح گسترده ارايه دهد. ربيعي …

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،”حميدرضا ربيعي”- مجري ساخت نرم افزار پيامک فارسي-در نشستي مطبوعاتي با بيان اينکه همراه اول به دنبال ارائه خدمات ارزش افزوده است،اظهارداشت: همراه اول به منظور ارايه خدمات مختلف و ايده هاي جديد بايد آزمايشگاهي ايجاد کند تا تمام ايده ها را ارزيابي کرده و در سطح گسترده ارايه دهد.
ربيعي با اشاره به نرم افزار پيامک رسان فارسي که توسط مرکز فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي شريف طراحي شده است،افزود: بيش از ۲ هزار نوع گوشي با ويژگي هاي خاص در بازار موجود است که اين امر سبب شده ارايه اين نرم افزار به چند طريق صورت گيرد.
وي با بيان اينکه طراحي نرم افزار پيامک فارسي هيچ ارتباطي به تعرفه پيامک ندارد، اضافه کرد:پيامک فارسي سيستم ارزش افزوده اي است که شرکت همراه اول ارائه مي دهد.
مدير شرکت مرکز فن آوري اطلاعات دانشگاه صنعتي شريف افزود:مي توان از طريق اين نرم افزار ۲۰۰ کارکتر را با يک پيامک ارسال کرده و در کنار آن نيز از تصاوير مختلف که به عنوان يک کارکتر به شمار مي آيد استفاده کرد.
وي اضافه کرد:ارسال پيامک هاي ترکيبي (فارسي و انگليسي و زبان هاي ديگر) از ديگر قابليت هاي اين نرم افزار است.
ربيعي با بيان اينکه ويرايش اوليه نرم افزار به چند طريق مي توانست انجام شود،افزود: با تعدادي از سازندگان گوشي تلفن همراه در کشور در حال مذاکره هستيم تا با در اختيار داشتن گوشي هاي جديد بتوانيم اين نرم افزار را بر روي آنها امتحان کنيم؛ ضمن اينکه بيش از ۳۰ ميليون گوشي در دست مردم است.
وي افزود:مي توانستيم اين نرم افزار را از سه طريق طراحي کنيم که بهترين آن با توجه به گستردگي گوشي هاي تلفن همراه در کشور قرار دادن نرم افزار ياد شده بر روي سايت شرکت همراه اول بود.
ربيعي اضافه کرد:از ۲۹۹ هزار نفر بازديدکننده اين نرم افزار بر روي سايت همراه اول ۲۹۰ هزار نفر موفق به دانلود شده اند.
به گفته مجري ساخت نرم افزار پيامک فارسي به ازاي دانلود هر ۸۵ هزار صفحه يک مشکل از سوي مشترک يا بازديدکننده گزارش شده است که با جمع بندي مشکلات فوق تنها نيم درصد قادر به دانلود کامل اين نرم افزار نشده اند.
وي ۶۱ درصد مشکلات را مربوط به نصب برنامه دانست که در حال برطرف شدن است.
ربيعي ادامه داد:۱۴درصد مراجعه کنندگان خواستار دسترسي به فونت بوک بوده و ۱۳ درصد نيز تقاضاي ارسال تصاوير را در پيامک هاي خود داشتند.
مجري طراحي نرم افزار پيامک فارسي با بيان اينکه نخواستيم در مرحله اول اين نرم افزار مردم را دچار پيچيدگي کند گفت:مدنظر ما در مراحل اوليه تنها نصب اين نرم افزار بود و خدمات ديگر را تا پايان تير ماه ارائه خواهيم داد، ضمن اينکه خدمات ديگر را تا پايان تير ماه بر روي نرم افزار قرار خواهيم داد.
ربيعي افزود: چند فايل براي استفاده کنندگان اين نرم افزار با توجه به تنوع نوع گوشي ها در نظر گرفته شده است که مشترکين به دلخواه مي توانند از آن استفاده کنند.
وي ويژگي هاي نرم افزار ياد شده را شامل سوال و پرسش ارسال پيامک هاي چند وجهي و ريپورتراس.ام. اس عنوان کرد.
ربيعي اظهارداشت:ليست تمام گوشي هايي که قابليت نصب اين نرم افزار را دارند بر روي سايت همراه اول قرار گرفته است.
وي افزود:به تدريج گوشي هاي جديد نيز به ليست ياد شده افزوده مي شوند و بر اين اساس مذاکراتي نيز با فروشندگان گوشي هاي تلفن همراه براي در اختيار گذاشتن جديدترين گوشي ها داشته ايم.
مدير مرکز فن آوري اطلاعات دانشگاه صنعتي شريف تاکيد کرد: چنانچه تاخير در نصب برنامه ايجاد شود مشکلي از سوي نرم افزار نيست و تنها ايراد آن از شبکه و پهناي باند است؛ ضمن اينکه اين نرم افزار کمتر از ۷ ثانيه قابليت نصب بر روي گوشي هاي تلفن همراه را دارا است.
وي خاطرنشان کرد: نرم افزار پيامک فارسي اواخر خرداد ماه به پايان رسيد که با ايراداتي که همراه اول از اين نرم افزار گرفت با تاخير مواجه شد.
ربيعي طراحي اوليه نرم افزار پيامک فارسي را اسفند سال ۸۶ اعلام کرد و گفت: حدود ۳ماه براي طراحي و ارائه نرم افزار ياد شده طول کشيد و مشکلات به وجود آمده تنها به دليل جديد بودن نوع نرم افزار در کشور بود.
به گفته وي کاهش کارکترهاي پيامک توسط نرم افزار براي اولين بار در کشور طراحي شده است و در هيچ کجاي دنيا نرم افزاري با قابليت ياد شده طراحي نشده است.
ربيعي با بيان اينکه تنها ۳۰ درصد گوشي ها از نرم افزار سيمبيين استفاده مي کنند گفت: تا چند هفته ديگر ورژن هاي مربوط به اين گوشي ها نيز بر روي سايت همراه اول قرار خواهد گرفت.
ربيعي در ادامه به علاقه و عادت مردم براي ارسال پيامک هاي سينگيليش اشاره کرد و افزود: چيدمان جديدي براي تايپ فارسي در نظر گرفته ايم که مشترکين با کارکترهاي انگليسي فارسي تايپ کنند.
به گفته وي با اضافه شدن خدمات جديد به اين نرم افزار مشترکين مي توانند به راحتي از خدمات جديد که شامل پيامک هاي صوتي، تصويري و ارسال شکلک استفاده کنند.
مجري طراحي نرم افزار پيامک فارسي خاطرنشان کرد: با دفاتر خدمات مشترکين در حال مذاکره هستيم تا اين نرم افزار از طريق اين دفاتر به مشترکيني که دسترسي به اينترنت ندارند ارائه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا