شرکت LiMo در صدد رقابت با گوگل

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مرکري نيوز، ساخت نرم افزار مفيد براي تلفن همراه حتي براي شرکت هاي فناوري و تکنولوژيکي چون گوگل کار بسيار مشکلي است.براي يک شرکت بزرگ و پيشرو در زمينه جستجوهاي اينترنتي سخت است که خودش را در يک شرايط غير عادي در رقابت با يک …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مرکري نيوز، ساخت نرم افزار مفيد براي تلفن همراه حتي براي شرکت هاي فناوري و تکنولوژيکي چون گوگل کار بسيار مشکلي است.
براي يک شرکت بزرگ و پيشرو در زمينه جستجوهاي اينترنتي سخت است که خودش را در يک شرايط غير عادي در رقابت با يک رقيب که در حد و اندازه وي نيست و قصد دارد در اين صنعت بزرگ وي را شکست داده و شهرت وي را بربايد، ببيند.
همان طور که در خبرها آمد گوگل تلاش کرد تلفن همراهش را تا پايان سال عرضه کند، بر اين اساس کنسرسيوم غيرانتفاعي بعضي از بزرگ ترين شرکت هاي ارتباط از راه دور و سازندگان تلفن همراه در صدد ساکت کردن اين غول جستجو برآمدند.
 اين شرکت ها شامل موسسه LiMo که در سال ۲۰۰۷ توسط وودافون تاسيس شد، NTT DoCoMo ، موتورولا و چهار غول مخابراتي ديگر بودند که اولين تلفن همراهشان را بر اساس اين گونه نرم افزارها در فوريه عرضه کردند.
شرکت LiMo سعي کرد در برابر رقيب قدرتمندي چون گوگل قد علم کند، اين شرکت در صدد برآمد که از تمام دامنه هاي تکنولوژي هاي پيشرفته جديد استفاده کند تا با اين غول جستجوگر اينترنتي روبه رو شود.
اين شرکت همچنين در پي تلاشش ۴۰ شرکت را به عنوان عضو جذب کرد و به سرعت رشد کرد.
اما اپراتورهاي مخابراتي و ارتباط از راه دور بسيار محتاطانه تر با گوگل برخورد کردند.
LiMo (Linux Mobile)موسسه لينوکس که با ادغام دو اسم لينوکس و موبايل در يکديگر، «ليمو» نامگذاري شده، در ژانويه سال گذشته توسط شش غول بزرگ تلفن همراه تشکيل شد.
تأسيس کنندگان اين گروه، چهار غول سازنده گوشي همراه  موتورولا، NEC، پاناسونيک و سامسونگ و دو اپراتور بزرگ «وودافون» و «NTT DoCoMo» بودند.
 چندين شرکت معتبر ديگر از جمله LG، Celuinte، َAplix، McAfee، Wind River Systems به هسته مرکزي اين گروه اضافه شده اند و ورود چنين شرکت هاي نرم افزاري و سخت افزاري متعبري به گروه ليمو به طور قطع تأثير مثبتي در رويه کاري اين گروه خواهد داشت.
همچنين شرکت هاي ARM، Broadcom، Erricson، Innopath Software، KTF، MontaVista Software و NXP اعضايي هستند که  همکاري خود را با اين گروه اعلام کرده اند.
ساخت يک نرم افزار واسط (پلتفورم) استاندارد در تلفن همراه، نه تنها تضمين کننده کاهش زمان برنامه نويسي مطابق با اين سيستم عامل در تلفن همراه است، بلکه موجب توليد واسطي است که بر مبناي آن هزينه ساخت و طراحي برنامه ها کاهش مي يابد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا