تاثير تعرفه ارتباطات درهزينه هاي زندگي مردم ويتنام

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ويتنام نت، بازار تلفن همراه ويتنام به تازگي با رشد سريعي روبه رو بوده به طوري که تعداد مشترکان ويتنام به ۴۸ ميليون کاربر رسيده است. سازمان آمار اين کشور گزارش داد که هزينه سرويس هاي ارتباط از راه دور از جمله سرويس هاي مربوط …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ويتنام نت، بازار تلفن همراه ويتنام به تازگي با رشد سريعي روبه رو بوده به طوري که تعداد مشترکان ويتنام به ۴۸ ميليون کاربر رسيده است.
سازمان آمار اين کشور گزارش داد که هزينه سرويس هاي ارتباط از راه دور از جمله سرويس هاي مربوط به تلفن همراه اين کشور در نرخ   7/90 درصد  همانند نرخ مربوط به دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي  ثابت مانده است.
در نيمه اول سال جاري اين قيمت ها ۱۲ درصد از سال گذشته در همين زمان کاهش يافته است.
کارشناسان پيش بيني کرده اند که بازار تلفن همراه در ويتنام تنها ۶۰ درصد کل جمعيت اين کشور را فراگرفته و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۰ ميلادي اين بازار اشباع شود.
در اين کشور چهار اپراتور فعال  VinaPhone, MobiFone, Viettel و  S-Fone  وجود دارد که هر کدام سرويس هايي به کاربران ارايه مي دهند، براي مثال Viettel براي اين بازار يک سرويس جديد موسوم به “I Share”  عرضه کرده که به کاربران اعتباري امکان مي دهد پول را از حساب بانکي شان به افراد ديگر انتقال دهند.
کارشناسان مخابراتي و ارتباطي به اپراتور ها و ارايه دهندگان سرويس ها هشدار داده اند که توجه بيشتري به پيشرفت و بهبود کيفي سرويس هايشان کنند و کمتر روي افزايش هزينه ها متمرکز شوند.
وزارت ارتباطات و اطلاعات ويتنام در گزارش جديد اعلام کرد که  90 درصد کاربران تلفن همراه در اين کشور به دليل هزينه هاي زياد و مشکلالت اقتصادي از سرويس هاي اعتباري اپراتورهاي ارتباطي تلفن  استفاده مي کنند.
 در اين گزارش از وينافون، موبي فون، ويتل و اس فون به عنوان چهار اپراتور ارتباطي اول اين  کشور نام برده شد و آمده است : ويتل با  19.42ميليون کاربر پيشتاز بازار ارتباطي اين کشور است.
در ادامه اين گزارش آمده است اپراتورهاي موبي فون با ۱۳.۴ ميليون و وينافون با ۱۲.۱به ترتيب رتبه هاي  دوم و سوم جدول رده بندي اپراتورهاي اين کشور را دارا هستند.
اين مرکز از اس فون با کمي بيش از سه ميليون کاربر به عنوان چهارمين اپراتور اين کشور نام برد.
از شش اپراتور موجود در اين کشور اس فون،اچ تي موبايل و اي وي ان تلکام  اپراتورسرويس هاي CMDAو ويتل،وينافون و موبي فون ارايه دهنده سرويس هاي  GSM هستند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا