افزايش خطوط غير فعال در نيجريه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پانچ ان جي”، تعداد کاربران نيجريه در هفت سال گذشته از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده است واز سال ۲۰۰۱ که سرويس هاي تلفن همراه در اين کشور ارايه شد و فن آوري جهاني ارتباط از راه دور و تلفن همراه به اين کشور …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پانچ ان جي”، تعداد کاربران نيجريه در هفت سال گذشته از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده است واز سال ۲۰۰۱ که سرويس هاي تلفن همراه در اين کشور ارايه شد و فن آوري جهاني ارتباط از راه دور و تلفن همراه به اين کشور راه يافت، تعداد کاربران تلفن همراه در اين کشور از ۴۵۰ هزار نفر به ۴۰ ميليون مشترک خطوط فعال رسيد.
تا پايان ماه مارس تعداد کل خطوط  GSM که به ۴ اپراتور فعال GSM در اين کشور- Glo Mobile، MTN ، Celtel و Mtel- متصل هستند به ۷۲/۵۷ ميليون رسيد.
با اين حال تا پايان ماه مارس تنها ۷۹/۴۳ ميليون خط تلفن همراه فعال بوده است و ۸۷/۱۳ ميليون خط ، غير فعال بوده است.
بر اساس آمار منتشر شده از کميته ارتباط از راه دور نيجريه ، ۰۱/۲۴ درصد خطوط تلفن همراه در اين کشور غير فعال است.
به گزارش آژانس رگولاتوري مخابرات نيجريه تعداد خطوط غير فعال از ۹/۶ ميليون خط در سپتامبر ۲۰۰۷ به ۴۶/۱۱ ميليون در اکتبر ۲۰۰۸ رسيده است و تا پايان مارس ۲۰۰۸ ميلادي ، ۸۷/۱۳ ميليون خط غير فعال در اين کشور وجود داشته است.
مهمترين علت افزايش خطوط غير فعال در اين کشور ارايه سرويس هايي با کيفيت نا مناسب از طرف اپراتورها است و کاربراني که سرويس هاي ضعيف را از اپراتورها دريافت مي کنند ترجيح مي دهند خطوط خود را واگذار کرده يا آن را غير فعال کنند.
کاهش هزينه خطوط تلفن همراه مشترکين تلفن همراه را به خريداري خطوطي که به آن نيازي ندارند، ترغيب مي کند و اين امر يکي ديگر از عوامل افزايش خط.ط غير فعال در اين کشور است.
کميته ارتباط از راه دور نيجريه از سه اپراتور اصلي اين کشور-  MTN، Celtel و Glo Mobile خواسته است که از تبليغات و کاهش هزينه خطوط به منظور جلب مشترکين دست بردارند.
درصد بالاي دزدي تلفن همراه در اين کشور نيز موجب ترغيب کاربران به خريداري خطوط جديد و در نتيجه افزايش خطوط غير فعال مي شود.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در نيجريه ۵۲ميليون نفر وضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور تا اگوست۲۰۰۷ ،۲۵/۱۹درصد اعلام شده است.
در اين کشور پنج اپراتور تلفن همراه فعال  وجود دارد.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا