قرض دهندگان تلفن همراه در قطر به زندان محکوم مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين تصميم  قطر در پي مهار سوء استفاده ها ومزاحمت هاي تلفني  اتخاذ شده است و به موجب آن تنها دو دهم از کاربران اين کشور مي توانند در صورت نياز تلفن هاي خود را قرض دهند.يک مقام آگاه در اين باره گفت:مدتي پيش يک کارگر فيليپيني به …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين تصميم  قطر در پي مهار سوء استفاده ها ومزاحمت هاي تلفني  اتخاذ شده است و به موجب آن تنها دو دهم از کاربران اين کشور مي توانند در صورت نياز تلفن هاي خود را قرض دهند.
يک مقام آگاه در اين باره گفت:مدتي پيش يک کارگر فيليپيني به خاطر ايجاد مزاحمت با تلفن همراه خود به يک ماه زندان محکوم شد،البته فرد محکوم اتهامات وارده را رد کرده و گفته بود شخص ديگري از تلفن او استفاده کرده است.
وي افزود:در پي اين تصميم طي روزهاي اخير ده فيليپيني از قطر اخراج شده اند.
اين مقام آگاه که نامش ذکر نشد ،افزود:استفاده اشخاص ديگر از تلفن همراه ديگران همانند تجاوز به حريم خصوصي است که مي تواند مشکلاتي را براي کاربران ايجاد کند.
قطر براي کاهش جرايم ناشي از تلفن همراه طرح ثبت مشخصات و انعقاد قرارداد را براي دارندگان سيم کارت با جديت تمام دنبال مي کند.
قطر با مساحتي بالغ بر ۱۱هزارو ۴۲۶کيلومتر مربع و جمعيتي حدود ۶۰۶هزار نفر در غرب شبه جزيره عربستان واقع شده است و پايتخت اين کشوردوحه مي باشد.
تعداد کاربران تلفن همراه در قطر تا سپتامبر ۲۰۰۷ ميلادي ۱.۱ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور۱۰۰درصد اعلام شده است.
تنها اپراتور ارتباطي اين کشور Q-Tel است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا