شمارمشترکان WCDMA در اروپا از ۱۰۰ ميليون نفر گذشت

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل اينترتينمنت”، اين تعداد مشترک پس از گذشت ۵ سال که اولين شبکه WCDMA به طور تجاري راه اندازي شد، به دست آمده است.تعداد کل مشترکان تلفن همراه در پايان ماه مي در اروپا  8/910 ميليون نفر بوده است و ضريب نفوذ WCDMA هم اکنون …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل اينترتينمنت”، اين تعداد مشترک پس از گذشت ۵ سال که اولين شبکه WCDMA به طور تجاري راه اندازي شد، به دست آمده است.
تعداد کل مشترکان تلفن همراه در پايان ماه مي در اروپا  8/910 ميليون نفر بوده است و ضريب نفوذ WCDMA هم اکنون در اروپا ۱/۱۱ درصد است.
 اپراتور ۳ ايتاليا در ماه مارس ۲۰۰۳ سرويس WCDMA را راه اندازي کرد و اين کشور  اولين بازار اروپا در ارايه  WCDMA بوده است و  هم اکنون يک چهارم مشترکان اين شبکه  را به خود اختصاص داده است.
 ضريب نفوذ اين تکنولوژي در ايتاليا  7/28 درصد است وضريب نفوذ اين شبکه در ساير بازارهايي که اپراتور ۳  آن را راه اندازي کرد، بال است.
 اينفورما گزارش داد که رشد فروش گوشي هاي داراي اين شبکه  در فصل اول سال ۲۰۰۸ در اروپاي غربي کاهش بسيار اندکي داشته که  با تسريع در فروش کارت هاي داده اي و مودم هاي WCDMA/HSPA اين کاهش جبران شده است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا