بلوتوث جذاب ترين فناوري براي کاربران گوشي تلفن همراه در ايران

به گزارش خبرنگار موبنا به گفته اکثر فروشندگان ، بيشتر مراجعه کنندگان به فروشگاه هاي گوشي تلفن همراه خريدار گوشي هايي هستند که در آنها فناوري بلوتوث تعبيه شده باشد.“جواد نيکو کار” يکي از فروشندگان در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: هم اکنون استفاده از فناوري بلوتوث به عنوان يکي از جذاب ترين فناوري …

به گزارش خبرنگار موبنا به گفته اکثر فروشندگان ، بيشتر مراجعه کنندگان به فروشگاه هاي گوشي تلفن همراه خريدار گوشي هايي هستند که در آنها فناوري بلوتوث تعبيه شده باشد.
“جواد نيکو کار” يکي از فروشندگان در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: هم اکنون استفاده از فناوري بلوتوث به عنوان يکي از جذاب ترين فناوري هاي موبايل براي کاربران به خصوص جوانان به کار مي رود.
وي افزود: بلوتوث تا کنون تاثير زيادي در فروش گوشي تلفن همراه در بازار تلفن همراه کشور داشته است.
فناوري بلوتوث از پروتکل (Link Manager Protocol) براي ارتباط بين دستگاهها استفاده مي کند که کار اصلي آن انتقال فايلهايي مانند عکس ، mp3 و …. بين گوشي هاي موبايل ها و PDAs و کامپيوترها از طريق OBEX است.
برد انتقال بلوتوث گوشي هاي تلفن همراه  از يک متر شروع مي شود و تا ۱۰۰ متر هم مي تواند براي انتقال اطلاعات ادامه پيدا کند.
بردهاي بلوتوث بستگي کامل به قدرت کلاس و وسيله دارد. قدرتمند ترين برد اين فناوري مي تواند تا ۳۰۰ فوت فاصله را پشتيباني کند (تقريبا مثل شبکه هاي Wi-Fi ) 
بلوتوث اطلاعات را روي فرکانس موج GHz 2.4 منتقل مي کند. سرعت انتقال هم حداکثر يک مگابايت بر ثانيه است که خيلي کمتر از شبکه هاي Wi-Fi است.
در زمان حاضر گوشي ۱۲ ميليون کاربر تلفن همراه در ايران مجهز به فناوري بلوتوث است که از اين ميزان تنها ۱۰ ميليون نفر از اين سرويس استفاده مي کنند.
در اوايل سال ۸۲ اولين گوشي هاي مجهز به فناوري بلوتوث وارد بازارتلفن همراه کشور شد که از همان بدو ورود مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفت.
هم اکنون نزديک به ۴۰ ميليون مشترک تلفن  همراه در کشور وجود دارد که ضريب نفوذ بيش از ۵۰ درصد را نشان مي دهد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا